• Anonym (lilleputt)

Micropenis

Min son är än så länge bara 2 år och 2 månader. Han är min ögonsten och en underbar liten kille och frisk som en nötkärna. Så det är jag evigt tacksam för!

Men...hans snopp är så liten att jag börjar undra om det är ngt fel?

Den är max 2 cm lång och ca 1 cm bred. Den har inte växt en millimeter sedan han föddes och de flesta i hans ålder har MKT större. Även yngre barn jag sett på badhus och strand, samt mina vänners barn har kanske uppskattningsvis snoppar mellan 3,5-6 cm. 

Jag är rädd att han ska bli retad när han blir äldre om den inte kommer växa mer. 

Och om den inte blir större, bör jag kontakta läkare då? Kan man göra ngt? Jag tänker på hans framtid, hans eget bästa. 
  • Svar på tråden Micropenis
  • Anonym
    Lavish skrev 2011-09-11 21:08:31 följande:
    Fast 6 cm låter som en ENORM penis på en 2 åring? 6 cm i slakt tillstånd är väl en ganska normal storlek hos en vuxen man?
    Nja, 6 cm i slakt tillstånd är väl ganska litet hos en vuxen man? :/

TS jag hade frågat en barnläkare, eftersom du säger att den inte vuxit sedan han föddes. Allt annat växer ju så den borde ju också göra det. Men det är säkert ingen fara, han är ju fortfarande så liten!
  • Anonym (lilleputt)
    MickeN1973 skrev 2011-09-11 22:21:06 följande:
    Vid födelsen varierar medelvärden för penislängd kring 3.0 - 3.7 cm i olika populationer, ochden mest använda gränsen mot mikropenis, -2.5SD, kring 2.3 - 2.6 cm. Under barndomen förepubertetsinträdet sker en relativt blygsam penistillväxt, parallellt med den allmänna kroppstillväxten.

pediatrisk-endokrinologi.no/2006/1/Ritzen_200...
    mkt intressant! har läst och ska rådfråga en doktor..

när jag imorse mätte hans snopp så var den exakt 2,6 cm lång.Alltså mkt liten.
  • Anonym

Hur har det gått? Min som har en stump och funderade på micropenis. Vad görs åt sånt?

• Anonym

Jag undrar det samma Ts? Min son är nu 2,5 år och har med en liten snopp, max 2,5 cm tycker inte heller den har växt ett enda dugg och alla andra jag sett har större.
    Jag oroar mig för hur hans liv kommer bli som tonåring och vuxen om han verkligen har en micropenis, kan tänka mig att det kan vara mycket psykiskt jobbigt. Så finns det något jag kan göra nu så vill jag så klart göra det!
    Berätta jättegärna´!

• MickeN1973
    Anonym skrev 2012-08-15 18:44:40 följande:
    Jag undrar det samma Ts? Min son är nu 2,5 år och har med en liten snopp, max 2,5 cm tycker inte heller den har växt ett enda dugg och alla andra jag sett har större.

Jag oroar mig för hur hans liv kommer bli som tonåring och vuxen om han verkligen har en micropenis, kan tänka mig att det kan vara mycket psykiskt jobbigt. Så finns det något jag kan göra nu så vill jag så klart göra det!

Berätta jättegärna´!

Du ska prata med en läkare
  • Gotlänning

En mamma som mäter ballen på sin son... som är 2 förbannade år!!!

För helvete "mamma", släpp detta.

Personligen tycker jag inte du skall göra ett förbannade dugg för om han nu skulle lida av "micropenis" så är det faktiskt något ditt barn får ta hand om själv när han har åldern inne... typ efter puberteten då shit happens i en karls kropp om en femton år give or take och inget du skall kladda med nu.

Jeeez, micropenisdiagnos på en tvååring.

Skärp er.       

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • MickeN1973
    Gotlänning skrev 2012-08-16 05:27:36 följande:
    En mamma som mäter ballen på sin son... som är 2 förbannade år!!!

För helvete "mamma", släpp detta.

Personligen tycker jag inte du skall göra ett förbannade dugg för om han nu skulle lida av "micropenis" så är det faktiskt något ditt barn får ta hand om själv när han har åldern inne... typ efter puberteten då shit happens i en karls kropp om en femton år give or take och inget du skall kladda med nu.

Jeeez, micropenisdiagnos på en tvååring.

Skärp er.       

Gick inte mamma till doktorn med dig när du var liten, du låter väldigt upprörd nämligen.
  • Gotlänning
    MickeN1973 skrev 2012-08-16 05:32:10 följande:

Gick inte mamma till doktorn med dig när du var liten, du låter väldigt upprörd nämligen.
    Nope, fast det löste sig ändå... puberty happened.

Upprörd? Nejdå, bara trött på nonsenstrådar. 
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • reflections
    Gotlänning skrev 2012-08-16 05:38:54 följande:
    Nope, fast det löste sig ändå... puberty happened.

Upprörd? Nejdå, bara trött på nonsenstrådar. 
    Förstår dig. : ) 

Ja, han är ju bara 2 år. Helt övertygad om att han kommer ikapp. 
Svar på tråden Micropenis