Mary Kay och allt kring dom
Jag har pesonligen för första gången kommit i kontakt med detta märke, detta företag och koncept ikväll.
Vi fick prova produkter live, hon var proffsig och allt flöt på. Hon berättade om hur hon gör framgångar, hur mycket hon tjänar, hur stora bonusar dom får, diamantringar, bilar ja glitter o glamor.
Hon var välklädd och kavajen var prydd med en massa "medaljer"...
Jag har alltid varit skeptiskt till sådana företag som enbart säljer via partys. Man får för sig att det är nått spännande med det hela och så går man dit och märker att det handlar om nått helt annat. Produkterna är säkert bra det ska jag inte uttala mig om för jag har bara testat dom ikväll. För att man ska veta om dom är bra eller inte räcker inte 2h (som mötet tog). Att på två timmar kunna avgöra är för mig helt offatbart och att det dessutom fanns folk på plats som köpte produkter för 4000:- var för mig nått nytt. Dom hade generös ångerrätt men ändå...
Det som jag direkt började misstänka är att det handlar om någon form av pyramidspel. Man ska tipsa om folk, helst börja sälja sådana produkter själv, betala för utbildning samt en massa produkter.
Är det någon mer som fått denna uppfattning. Dom håller nämligen på att få med min syster i denna "sekt" och jag har bara fått dåliga vibbar och försöker stoppa henne från att investera i detta...