• Anonym

Mary Kay och allt kring dom

Jag har pesonligen för första gången kommit i kontakt med detta märke, detta företag och koncept ikväll.
    Vi fick prova produkter live, hon var proffsig och allt flöt på. Hon berättade om hur hon gör framgångar, hur mycket hon tjänar, hur stora bonusar dom får, diamantringar, bilar ja glitter o glamor. 
    Hon var välklädd och kavajen var prydd med en massa "medaljer"...

Jag har alltid varit skeptiskt till sådana företag som enbart säljer via partys. Man får för sig att det är nått spännande med det hela och så går man dit och märker att det handlar om nått helt annat. Produkterna är säkert bra det ska jag inte uttala mig om för jag har bara testat dom ikväll. För att man ska veta om dom är bra eller inte räcker inte 2h (som mötet tog). Att på två timmar kunna avgöra är för mig helt offatbart och att det dessutom fanns folk på plats som köpte produkter för 4000:- var för mig nått nytt. Dom hade generös ångerrätt men ändå...

Det som jag direkt började misstänka är att det handlar om någon form av pyramidspel. Man ska tipsa om folk, helst börja sälja sådana produkter själv, betala för utbildning samt en massa produkter. 

Är det någon mer som fått denna uppfattning. Dom håller nämligen på att få med min syster i denna "sekt" och jag har bara fått dåliga vibbar och försöker stoppa henne från att investera i detta... 

• Svar på tråden Mary Kay och allt kring dom
  • maximum

Inte den blekaste aning faktiskt.
    Enda erfarenheten jag har av dom är ett läppstift för 200 som jag är nöjd med. 

• MajaVira

Vad jag förstått är Mary Kay just en sorts "pyramidspel", där de i toppen tjänar stora pengar medan de som är längst ner i hierarkin måste lägga väldigt mycket tid för att överhuvudtaget tjäna några pengar alls.

• Anonym

Jag har också fått för mig att det är någon typ av pyramid spel, har en kompis som har blivit helt besatt av detta.

• Anonym

All sån där hemförsäljning handlar om att få folk att börja jobba under sig, jag har inte stött på någon hemförsäljning där det inte är så. Jag har en syster som har provat många olika såna försäljningar, och nu har hon fastnat för Mary Key där hon har jobbat upp sig ganska högt. Hon tycker att produkterna är fantastiska, vilket jag kan hålla med om (nu får man kanske inte göra reklam här, men jag hade händer som blev fria från självsprickor av de produkterna, och INGET annat har hjälpt)
     Men det är ett "pyramidspel", och man måste jobba ganska hårt för att tjäna pengar på det. Men det är inget lurendrejeri, tycker man om produkterna så får man i alla fall dem billigare, man måste liksom inte komma allra högst upp i "pyramiden".
     Men tycker din syster om produkterna så förlorar hon inget på att prova på - hon får produkter i alla fall, och i slutändan blir det inte dyrare än om hon köpt dem till fullt pris, även om hon inte vill fortsätta som säljare.
     Jag har också börjat som säljare, men det var mest för att få billigare produkter. Sen orkade jag inte försöka sälja, men jag känner mig inte lurad för det!

• Anonym

Jag har innan varit på ett till sådant party och detta med (vad dom nu heter) plastsaker. Uppfattade dom som samma sak...

Ska läsa din länk men måste hoppa in i duschen...

• Dionadel

Jag har också varit på ett sånt party och jag får samma intryck som du. Jag var mycket skeptisk mot hennes förslag att börja sälja själv.

Jag skulle bara få för mig att göra det om grejerna som säljs håller nåt särskilt intresse för mig som en hobby eller nåt annat jag brinner för. Då är det kanske värt det men som en försörjning så tror jag inte man kommer så långt.

• Fanny b

Jag har gått på ett Mary Kay-party, och mitt intryck var inte att konceptet är ett pyramidspel, utan man fick prova på deras produkter. Om man var intresserad av att sälja, fick man visa det skriftligt genom att lämna sina kontaktuppgifter.  Ingen deltagare på det party jag var med på uppmanades muntligt att börja sälja, utan säljaren informerade bara om denna möjlighet
    Jag köpte några av deras produkter, och även om de var dyra, så tycker jag de är bra.

Under förutsättning att din syster inte blir alltför påverkad av andra människor eller alltför lätt lockas till att göra saker hon egentligen inte vill, så tycker jag du ska låta henne göra sitt val angående detta.

• Anonym

Ja, jag tror också att man måste känna att man tycker väldigt mycket om produkterna, och vill ha mycket av dem själv, för att börja sälja. Att försörja sig på dem kräver väldigt mycket jobb.
     Min syster som säljer klarar av det, men hon hade ett jobb där hon inte mådde särskilt bra och var väldigt motiverad att hitta något annat. Men att försörja sig helt på det är väldigt svårt!

Svar på tråden Mary Kay och allt kring dom