Aha, det är alltså salstenta och inte hemtenta... förstår att du är nervös! Jag är inte förskollärare, men jag föreställer mig att man ändå har någon form av lärande i åtanke när man planerar verksamheten i förskolan, om det så handlar om att gå ut i skogen eller åka "lilla vasaloppet" på gården, eller rita, måla eller sjunga. En del menar ju att de satsar på "matematik" för att förbereda barnen inför skolan och för att bilden av den svenska skolan är att eleverna har blivit så mycket sämre på matte... Det är klart att det inte är tydligt avgränsade lektioner i tydligt avgränsade ämnen i förskolan, men ändå. Lärande - men med mycket små barn. Vad säger kurslitteraturen om det?
Jag kan också tänka mig att man har en mer "holistisk" syn på lärande i förskolan och kanske motiverar en verksamhet med att man samtidigt utvecklar andra färdigheter - typ att man lär sig sånger och ramsor för att t ex utveckla språket, inte för att i första hand bli bättre på att sjunga eller förstå musik. Men jag vet inte...