• Dr Mupp

Broddar till barn

Finns det broddar som passar barnskor i strl 30-32? Både jag och maken har broddar när vi går på vintern för att inte halka, det fungerar bra. Men tyvärr händer de ofta att barnen halkar och går omkull. Skulle kännas säkrare om de också hade broddar som iaf gjorde dem lite stadigare på fötterna.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Svar på tråden Broddar till barn
  • Philippa

Tror inte det... du får nog ha hjälmar på dom.....

• kakmamman

Jag tänker mer att barnen kan behöva träna på det där, så att balansen sätter igång av sig självt..rent naturligt.
     Förr eller senare åker broddarna av, och då finns varken tanken på att kunna trilla när man är van med skydd eller vanan att ta emot om det sker..

vaniljkrans.blogg.se/ -en smula kärlek gör gott!
  • Dr Mupp
    kakmamman skrev 2011-09-12 13:16:07 följande:
    Jag tänker mer att barnen kan behöva träna på det där, så att balansen sätter igång av sig självt..rent naturligt.
     Förr eller senare åker broddarna av, och då finns varken tanken på att kunna trilla när man är van med skydd eller vanan att ta emot om det sker..
    De har tränat dagligen i flera år, men vem som helst kan gå omkull på is oavsett hur van man är, ska man bara vänta på att det får tillräckligt stora fötter och hoppas att de under tiden inte bryter sig när de halkar omkull. Handleder och armar tar rejält med stryk varje gång de går omkull. 
  • kakmamman
    Dr Mupp skrev 2011-09-12 13:27:03 följande:
    De har tränat dagligen i flera år, men vem som helst kan gå omkull på is oavsett hur van man är, ska man bara vänta på att det får tillräckligt stora fötter och hoppas att de under tiden inte bryter sig när de halkar omkull. Handleder och armar tar rejält med stryk varje gång de går omkull. 

Ja absolut, jag har aldrig haft broddar ochjag har ramlat, men idag har jag lärt mig att akta mig lite för is.. skam den som ger sig..
  • Dr Mupp
    kakmamman skrev 2011-09-12 13:30:08 följande:
    Ja absolut, jag har aldrig haft broddar ochjag har ramlat, men idag har jag lärt mig att akta mig lite för is.. skam den som ger sig..
    Själv valde jag att ta till broddarna, är så tråkigt med brutna armar och ben. Var bara nått år sen syrran gick omkull på en dold isfläck och fick en spricka i båtbenet och fick gipsas i 8 veckor. Jag tycker det verkar onödigt. Men det är trist att mina barn måste utsättas för risken.
  • kakmamman
    Dr Mupp skrev 2011-09-12 13:27:03 följande:

Jag förstår din tanke.. men dom är ju barn, jag må låta hemsk men - förbered dom i stället. Det kommer alltid att finnas is, men kanske inte alltid broddar. 
  • cosinus

En kompis blev trampad på av en kille med broddar när de spelade bandy ute som barn. Det var ingen höjdare.

Jag hade inte satt broddar på mina barn just för att barn leker och broddar på fel ställen gör ONT. Sen håller jag med om att man får lära sig vara försiktig ist och lära sig att inte ta emot sig hur som helst. Har man åkt en del skridskor vet man hur man _inte_ ska stoppa ner händerna i isen när man drattar omkull. Det är oftast stela vuxna som går sönder, inte barnen.

Svar på tråden Broddar till barn