Kalvsylta till 6 mån?
Kan man ge kalvsylta till en snart 6 mån? Han brukar äta kött mm till lunch och eftersom vi har så mycket rester från julbordet vore det ju smidigt, men jag vet inte riktigt vad kalvsylta innehåller...
Kan man ge kalvsylta till en snart 6 mån? Han brukar äta kött mm till lunch och eftersom vi har så mycket rester från julbordet vore det ju smidigt, men jag vet inte riktigt vad kalvsylta innehåller...
Bara det inte innehåller salt, kolla förtäckningen. Har hört att det ska gå bra!
Jag har slängt förpackningen.....tror det var ICAs kalvsylta.....
innehåller garanterat salt. Det finns väl ingen vuxenmat som inte innehåller salt! Vet ni hur länge man ska undvika salt?
Kollade på mina 8-mån burkar o i dem finns det joderat (tror jag det hette) salt... vad är joderat???
Helst hela första året tror jag att det var...
KAnske salt med jod? Det ska ju vara lite nyttigare, de burkarna innehåller nog bara lite slat, lite kan de ju äta, men det är mest för att vår mat är mycket salt som man rekomenderar att man undviker det till små barn...
okej...
Någon som vet om kalvsylta är saltad?
japp sylta är saltad...
på BVC sa dom att min son kunde smaka allt vi äter (8 mån) och att det är första halv året man ska undvika salt... efter det är det ok med normalt mycke salt (t ex. som när man gör potatis) men man ska inte extra krydda något.
hoppas du fick nåt vettigt svar i det här..
Då kanske jag törs ge honom lite kalvsylta eftersom han får osaltad potatis och någon grönsak till!
men det är skillnad på en 6 månader soch en 8 månaders........................
luzorsus: Jag vet det mycket väl. Det jag ville komma fram till var att dom sagt att första halvåret var "osaltat"