Finns det ngt man kan göra åt torr hårbotten på 3-månaders?
Min dotter är jättetorr i hårbotten, ser nästan ut som sprickor. Finns det ngt bra att smörja in eller så? Hon är 3 månader. Tacksam för svar.
Min dotter är jättetorr i hårbotten, ser nästan ut som sprickor. Finns det ngt bra att smörja in eller så? Hon är 3 månader. Tacksam för svar.
smörj med barn olja det funkar när dom har skorv så det borde funka till torr hårbotten oxå.
Vi slutade använda schampo, fungerade för oss...
Använd gärna olivolja att smörja in hårbotten med och undvik schampoo, tvätta bara med vatten.
Har aldrig använt schampo.. Har barnolja i badvattnet och brukar tvätta med det. Ska jag smörja med oljan men inte skölja bort den då?
vi smörjde med barnolja på kvällen & badade & sköljde håret på dotter dagen efter,.. då har oljan hunnit mjuka upp flagorna lite..
En kallpressad matolja (t ex olivolja, rapsolja, mandelolja m fl.) är bättre än barnolja då den innehåller mineraloljor!
Massera in på kvällen innan lillan ska sova, upprepa efter behov!
nennie81: vad bra.. här lär man sig alltid något nytt..
Det får vi testa på nästa barn vid behov..
Hej!
Vi använde Miniderm (från apoteket) på vår son när han var torr, fungerade perfekt! Vi hade provat med matolja, olivolja, barnolja och Locobase, men inget fungerade. Efter att vi hade smörjat honom några gånger/dag i några dagar blev det bra.
Lycka till!