Gravid ändå??
Jag har PCOS och har blivit gravid på naturlig väg...Blev av misstag gravid när jag var 19 och gjorde då abort. Med min nuvarande sambo så försökte vi i några månader (cirka 4) sedan testade jag en månad med perotime men jag blev ej gravid. Däremot blev jag gravid månaden efter men det slutade tyvärr med mf. Efter mf hade jag en mens och sedan blev jag gravid igen och har nu en dotter på 1 1/2. Nu ska vi försöka med nr 2 och jag har börjat fundera på om det kanske ändå var den där pergokuren en månad som satte igång det hela? Jag har cykler på mellan 30-42 dagar oftast runt 35. Läste någonstans att det troligen inte är så att man ägglossar om cykeln är över 35 dagar jag hoppas att så inte är fallet..
Jag har också läst i studier att kvinnor med PCOS under livet har i princip lika stora chanser att blir gravida som andra kvinnor. Detta eftersom att vi har väldigt bra kvalité på våra ägg och att vi kan få barn högre upp i åldern....PCOS:n ska också bli mildare med åren. Lite positivt iaf!