All inclusive - brukar det vara ungefär så här?
Har varit på Rhodos och för första gången bott på hotell med all inclusive. Är lite nyfiken om det är ungefär detta man kan vänta sig av just all inclusive.
Hotellet låg utanför byn, lite avsides med få andra barer och restaranger i närheten. Frukosten serverades mellan 7 och 10 och bestod av en "vanlig" hotell frukost med bröd, pålägg, frukt, yoghurt, flingor, juice, kaffe och te. Dessutom serverades engelsk frukost med ägg och bacon, vita bönor i tomatsås och pommes.
Klockan 10 öppnade baren och "snack bar". Där kunde man hämta läsk, öl och drinkar. Ölen och läsken var tunn och verkade vara utspädd med vatten. Snacks innebar resterna från den egelska frukosten, alltså ägg bacon vita bönor och pommes. Frukt och glass fanns också.
Klockan 12.30 öppnade lunchserveringen och var öppen till 14.30.. Där fanns gott om sallad och grönsaker fetaost och olika röror. Varmrätt serverades men bestod mestadels av torrstekt kyckling samt vita bönor och pommes. Ibland fanns stekt potatis eller bandspagetti. Dricka öl och vin fanns med fri tillgång, dock verkade det utspätt. Efterrätter i form av pajer tårtor och glass serverades varje dag.
När lunchen stängde öppnade snackbaren igen. Samma som på förmiddagen men nu kompletterad med fiskpinnar.
Middagen var samma som lunchen fast kompletterad med en kalvgryta eller en fiskrätt. Två kvällar grillades grillspett och hamburgare på terassen.
Baren höll öppen till 24 och serverade öl, dricka och åtta olika drinkar serverade i plastmugg och utan finess. Det var inte möjligt att få en annan drink än dem ens om man betalade för dem. Snackbaren höll öppet och serverade, just det, vita bönor och pommes. där fanns också tämligen torra trekantsmackor.
Under dagen hölls ett program i och vid poolen som bestod av samma sak varje dag. Vattengympa, vattenpolo, dans vid poolkanten mm. . Inte en lugn stundPå kvällen hölls underhållning som också var samma varje kväll, dans för barnen, prisutdelning från dagens tävlingar samt bingo. Kl 22 hölls ett dans- eller musikuppträde av varierande kvalitet.
Låter kanske negativ och det är jag lite men inte rakt igenom. Vi har haft en trevlig semester. Är bara nyfiken på om det är detta jag kan förvänta mig av all inclusive även nästa gång. Vad har ni för erfarenheter?