• Juno

All inclusive - brukar det vara ungefär så här?

Har varit på Rhodos och för första gången bott på hotell med all inclusive. Är lite nyfiken om det är ungefär detta man kan vänta sig av just all inclusive.

Hotellet låg utanför byn, lite avsides med få andra barer och restaranger i närheten. Frukosten serverades mellan 7 och 10 och bestod av en "vanlig" hotell frukost med bröd, pålägg, frukt, yoghurt, flingor, juice, kaffe och te. Dessutom serverades engelsk frukost med ägg och bacon, vita bönor i tomatsås och pommes.

Klockan 10 öppnade baren och "snack bar". Där kunde man hämta läsk, öl och drinkar. Ölen och läsken var tunn och verkade vara utspädd med vatten. Snacks innebar resterna från den egelska frukosten, alltså ägg bacon vita bönor och pommes. Frukt och glass fanns också.

Klockan 12.30 öppnade lunchserveringen och var öppen till 14.30.. Där fanns gott om sallad och grönsaker fetaost och olika röror. Varmrätt serverades men bestod mestadels av torrstekt kyckling samt vita bönor och pommes. Ibland fanns stekt potatis eller bandspagetti. Dricka öl och vin fanns med fri tillgång, dock verkade det utspätt. Efterrätter i form av pajer tårtor och glass serverades varje dag.

När lunchen stängde öppnade snackbaren igen. Samma som på förmiddagen men nu kompletterad med fiskpinnar.

Middagen var samma som lunchen fast kompletterad med en kalvgryta eller en fiskrätt. Två kvällar grillades grillspett och hamburgare på terassen.

Baren höll öppen till 24 och serverade öl, dricka och åtta olika drinkar serverade i plastmugg och utan finess. Det var inte möjligt att få en annan drink än dem ens om man betalade för dem. Snackbaren höll öppet och serverade, just det, vita bönor och pommes. där fanns också tämligen torra trekantsmackor.

Under dagen hölls ett program i och vid poolen som bestod av samma sak varje dag. Vattengympa, vattenpolo, dans vid poolkanten mm. . Inte en lugn stundPå kvällen hölls underhållning som också var samma varje kväll, dans för barnen, prisutdelning från dagens tävlingar samt bingo. Kl 22 hölls ett dans- eller musikuppträde av varierande kvalitet.

Låter kanske negativ och det är jag lite men inte rakt igenom. Vi har haft en trevlig semester. Är bara nyfiken på om det är detta jag kan förvänta mig av all inclusive även nästa gång. Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden All inclusive - brukar det vara ungefär så här?
  • principessan

Japp så var det när vi var i Tunisien. Ska snart iväg igen på all inclusive. Får se om det är samma. Lite exklusivare så förväntar mig en aning mer än sist. Annars lär det inte bli det igen.

• Luullis

Vi har rest på två olika all-inclusive hotell och jag känner inte direkt igen mig i det du skriver. Visst, det var mycket "tr¨åkig" mat som pommes och stekt kyckling men det var ändå så mycket mer än så. Många bra maträtter, stor variation och många olika temakvällar(ena kvällen hade dom "balkväll" där det dukades upp fint runt poolen och var väldigt trevligt och mysigt!). Det var alltid något nytt på menyn. Underhållningen har varit bra och även där variation. 

Drycken(läsk och juice mm, ingen av oss dricker alkohol) har inte kännts utspädd tycker jag.

Snackbaren har på båda ställena varit okej och det verkade inte vara några gamla matrester.

Hur många stjärnor hade ert hotell? Jag kan tänka mig att det är bättre även i all-inclusive delen när man har fler stjärnor.

• Kattdamen

Mina svärföräldrar var på Rhodos, det de berättade lät helt annorlunda. Massor med god mat och goda viner. Och bra show.

• fröken skywalker

Har varit på AI en gång.

Frukost: massor av youghurt, flingor, juicer, bröd, pålägg, bacon, korvar, ägg, frukt, söta bröd mm
    Lunch: Spagetti, pommes, potatis, korv,  och två huvudrätter, grönsaker mm
    Kväll: Olika teman varje kväll. Ca 20-30 olika kantiner att välja mellan. Sallader, jättefina skaldjursbuffeér vissa kvällar, mer efterrätter än jag någonsin sett, frukt, glass. Barnkantiner med korv, spagetti, pizza mm.

Mellan måltiderna fanns smörgås,glass och söta bröd och lite annat att tillgå.

Jag upplevde inte drycken som utspädd.

Jag var riktigt nöjd med allt. Hade inte alls höga förväntningar på AI. Tråkigast var att det blev lite skolmatsal över det hela. För oss funkade det bra ändå med att kunna ge barnen först så kunde vi äta i lugn och ro sedan.

Jag är tämligen säker på att ju fler "stjärnor" hotellet har desto bättre AI. Hade hotellet utlovat något annat än ni fått antar jag att ni pratade med representanter på plats.

Man får nog räkna med att det blir stojigt runt poolen på sådana här anläggningar, dels för att de har AI, mycket barnfamiljer och i ditt fall för att det låg lite avsides. Vill man ha lung och ro på kvällarna ska man nog inte välja ett hotell av det här slaget. Det brukar ju skå ganska klart i hotellpresentationerna att det är underhållning på kvällarna.

• Lavish

Tack för informationen, ska aldrig någonsin åka på all inclusive om det är det där man får. Ni betalar ju för maten och drycken, då går jag hellre till en riktig restaurang, får välja mat och får mat och dryck som smakar gott.

• Jag är bara jag

Inte alls som när vi var i Tunisien. Frukostbuffen var enorm,lunchbuffen var enorm,middagsbuffen var enorm! Förutom att det  fanns två restauranger till man kunde välja på kvällen med 6-rättersmiddag som var bland det godaste jag ätit. Fri tillgång till vatten,kaffe,äl,läsk även om vi höll oss till vattnet och kaffet. Mackor på kvällen för den som ville. Enda "abret" att 99% rökte och enda rökfria området var hissen,men i övrigt var vi supernöjda. Glad

• knisse

ja det later ungefär som ett vanligt allin.

• Nyfiken gul

vad som serveras och ingår i All inklusive är helt upp till varje hotell! - Brukar framgå när man bokar hotellet vad det exakt är man betalar för.

Jag hade All inklusive i Egypten på ett 4-stjärnigt hotell och det var stora buffeer att plocka  av - på kvällarna kunde man också plocka färsk mat och få grillat eller tillagat direkt i köket

Stora och goda drinkar och jag kunde välja annat om jag ville - bara att säga till.

Jag var supernöjd!!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Juno

Tack för svaren...

Skywalker -  hotellet var 4-stjärnigt och bjöd väl ungefär det som katalogen lovade. Men beskrivningen "fri dryck och tillgång till snack-bar" säger ju inget om kvaliteten på mat och dryck

Stod inget i katalogen om poolaktiviteter. Hade inte heller kunnat föreställa mig att poollekar a la Sällskapsredan förekom på riktigt. Man jag kunde ju gå till havet när jag tröttnade och barnen tyckte mini-klubben var kul. Tröttnade mest på att det var samma VARJE dag utan variation. Rutiner har jag nog av hemma liksom Jag har inte problem med att kvällsunderhållningen var högljudd utan att kvaliteten var låg och varationen obefintlig

• knisse
    Juno skrev 2011-09-12 18:32:34 följande:
    Tack för svaren...

Skywalker -  hotellet var 4-stjärnigt och bjöd väl ungefär det som katalogen lovade. Men beskrivningen "fri dryck och tillgång till snack-bar" säger ju inget om kvaliteten på mat och dryck

Stod inget i katalogen om poolaktiviteter. Hade inte heller kunnat föreställa mig att poollekar a la Sällskapsredan förekom på riktigt. Man jag kunde ju gå till havet när jag tröttnade och barnen tyckte mini-klubben var kul. Tröttnade mest på att det var samma VARJE dag utan variation. Rutiner har jag nog av hemma liksom Jag har inte problem med att kvällsunderhållningen var högljudd utan att kvaliteten var låg och varationen obefintlig
    det brukar vara samma sak i vecko takt. mandagar är dt vollyboll tyner tisdagar utropas spansk/grekisk/vad det nu är för land/ kväll och allt är i temat osv.
Svar på tråden All inclusive - brukar det vara ungefär så här?