• cat rock

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Har alla här plussat? Har en fråga till er: jag såg drömmen om ett barn där de sa att en ivf-graviditet övervakas extra noga. Nån som vet om det stämmer?

• cat rock

7feb: men illamående är väl ändå possitivt? Ok, inte kul att må illa! Men det är ju ändå ett tecken på att det växer något i dig!

• cat rock

Jag hade en kompis som hade en fruktansvärt jobbig graviditet. Hon spydde typ hela tiden under de första 6 månaderna, och i alla fall någon gång per dag under de resterande 3... Hon sa till mig när hon berättade att hon var gravid att om hon vetat innan att hon skulle må så där så skulle hon aldrig ha gått med på att skaffa barn. Då kändes det inte som om det var värt det... Men då var hon å andra sidan en av de lyckliga människorna som blev gravid första månaden efter att hon slutat med piller, och hade egentligen tänkt att det nog skulle ta ett år eller så... Så hon hade nog aldrig funderat på alternativet att inte få barn...

• cat rock

HJÄLP!!! Jag ska ta femanest 2 ggr per dag, men i morse glömde jag ta!!! Tog dem nu, men ska jag då ta en gång till idag eller hoppa över den dos jag missat??? Någon som råkat ut för detta???

• cat rock

Jag har inte testat än... Om det här försöket lyckats är jag i v.5 (4+0)... RD 13...

• cat rock

Turitella: Å vilket fint litet pyre! =) Grattis!!!
    Jag har TD 4/11, men det är på min RD21 (vilket verkar vara extremt sent om man ser alla andra som verkar ha TD på RD12-14 eller liknande... Just nu är jag på RD13 (alltså dag 29 i min cykel, då mensen borde ha kommit om det var en normal 28-dagars cykel)...

• cat rock
    Turitella skrev 2011-10-27 21:19:53 följande:
    Tack snälla!

Håller tummarna för att du får ett fint plus när det är dax! Tror du att du kommer klara av att hålla dig till testdag eller funderar du på att tjuvtesta? Jag testade 4 dagar för tidigt på grund av bruna flytningar och jätteorolig. Men jag fick ett fint plus redan då. Tror jag hade testdag på RD14 eller nåt sånt.
    Jag har funderat på om vi ska testa, men jag är otroligt kluven... På ett sett vill jag bara få det överstökat! Om det är ett plus så vill jag ju SÅ gärna få se det! Om det är ett minus så kommer jag bli förkrossad, men då vet man ju i alla fall...  Och då slipper man gå och fundera och oroa sig hela tiden... Men jag är så rädd för minuset!

Ska nog prata med maken om vi ska testa i moron bitti innan jobbet. Lördag hade känts bättre, men då har vi besök av hans lillebror, och jag vill att det bara ska vara vi två hemma när vi testar. Sedan kommer hans pappa med fru hit på söndag, och av någon konstig anledning blir jag jätteirriterad över det! Jag vill inte att de ska få veta om vi är gravida! Vilket är helt ologiskt eftersom jag inte vill annat än att berätta för mina föräldrar om det skulle vara ett plus... Och för mina bästa vänner! Och då kan jag ju inte undanhålla det från svärfar... Så bara därför funderar jag på att vänta med att testa i alla fall... Jag vet, jag är sjuk!
  • cat rock

Turitella: Lycka till idag då! Alla kommer säkert bli jätteglada för er skull!

Jag börjar känna mig uppgiven... Vet inte varför. Känner fortfarande en massa symtom, och mensen har inte kommit. Men det känns ändå som om det inte gått... Har inte vågat testa. Kommer nog vänta till TD... Men jag ska försöka att inte vara så besatt av detta hela tiden. Tror att om jag bara slappnar av lite så kommer mensen komma, och då slipper man ju i alla fall gå omkring och oroa sig hela tiden...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF