Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Har alla här plussat? Har en fråga till er: jag såg drömmen om ett barn där de sa att en ivf-graviditet övervakas extra noga. Nån som vet om det stämmer?
Har alla här plussat? Har en fråga till er: jag såg drömmen om ett barn där de sa att en ivf-graviditet övervakas extra noga. Nån som vet om det stämmer?
Ok, tack för svaret!
7feb: men illamående är väl ändå possitivt? Ok, inte kul att må illa! Men det är ju ändå ett tecken på att det växer något i dig!
Jag hade en kompis som hade en fruktansvärt jobbig graviditet. Hon spydde typ hela tiden under de första 6 månaderna, och i alla fall någon gång per dag under de resterande 3... Hon sa till mig när hon berättade att hon var gravid att om hon vetat innan att hon skulle må så där så skulle hon aldrig ha gått med på att skaffa barn. Då kändes det inte som om det var värt det... Men då var hon å andra sidan en av de lyckliga människorna som blev gravid första månaden efter att hon slutat med piller, och hade egentligen tänkt att det nog skulle ta ett år eller så... Så hon hade nog aldrig funderat på alternativet att inte få barn...
HJÄLP!!! Jag ska ta femanest 2 ggr per dag, men i morse glömde jag ta!!! Tog dem nu, men ska jag då ta en gång till idag eller hoppa över den dos jag missat??? Någon som råkat ut för detta???
Jag har inte testat än... Om det här försöket lyckats är jag i v.5 (4+0)... RD 13...
Turitella: Å vilket fint litet pyre! =) Grattis!!!
Jag har TD 4/11, men det är på min RD21 (vilket verkar vara extremt sent om man ser alla andra som verkar ha TD på RD12-14 eller liknande... Just nu är jag på RD13 (alltså dag 29 i min cykel, då mensen borde ha kommit om det var en normal 28-dagars cykel)...
Turitella: Lycka till idag då! Alla kommer säkert bli jätteglada för er skull!
Jag börjar känna mig uppgiven... Vet inte varför. Känner fortfarande en massa symtom, och mensen har inte kommit. Men det känns ändå som om det inte gått... Har inte vågat testa. Kommer nog vänta till TD... Men jag ska försöka att inte vara så besatt av detta hela tiden. Tror att om jag bara slappnar av lite så kommer mensen komma, och då slipper man ju i alla fall gå omkring och oroa sig hela tiden...
Och nu förstod jag varför det kändes dåligt... Blod...