Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
jag hoppar in lite så här på efterkälken, har inte vetat att jag fortfarande är gravid mer än knappt ett par veckor och vågar inte riktigt tro det nu heller egentligen (här kan man läsa om man vill) och vi har bestämt oss för att vi kör på fosterdiagnostikspaketet. Det handlar inte om att ett barn som har DS eller liknande inte skulle vara välkommet utan snarare att vi vill ha möjligheten att ta ställning om det finns något att ta ställning till. Vi har ju fått lov att fundera över hur vi tänker kring detta med missbildningar under ett tag och vi har insett att åtminstone vi vill veta.
Även om man gör KUB så finns det ju inga garantier för att bebisen inte råkar ut för något annat i alla fall och det känns för oss som att vi behöver veta. Särskilt som vi kanske "bara" får ett barn så känns det viktigt och det handlar säkert om att jag blivit supernojjig över den här incidenten som inträffade.
Å andra sidan är jag inte säker på att vi verkligen haft tid att tänka färdigt. Jag vet inte riktigt hur vi tänker för jag har svårt att vara glad över graviditeten och förstå att jag verkligen är gravid.