• zaq

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej
    Jag hoppar på er tråd. Har fått ett plus och är nu i de allra första veckorna. Är nervös inför att man ska tillbaka om 2 veckor för att kolla att hjärtat slår samt att den sitter rätt....man är så glad att det blev ngt efter år av försök, men det känns så skört då man inte alls vet hur det är om två veckor...

• zaq

Hur räknar man ut vilken vecka man är i när det har gått till på detta vis? Normalt är ju från sista mens, men det kan man ju inte räkna med. Man vet ju exakt viilken dag den kom till, är den dagen vecka 2 eller?

• zaq
    sushikatten skrev 2011-11-29 20:42:56 följande:
    Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad

Hej
    Ja precis i starten av resan....spännande...Vilken dag hade du  äggåterföring?
  • zaq
    Smurfaan skrev 2011-12-04 17:04:12 följande:
    Hera78: Jag tror jag gjorde vul när jag var i v 8+1 förra gången, testade positivt hela tiden, även efter vul. Så dom följde upp det med att kolla så att jag inte fått utomkvedshavandeskap och sen fick jag ta tabletter så missfallet skulle komma igång eftersom det inte verkade komma igång av sig självt! Rynkar på näsan 

Jag var riktigt nervös inför det här, och eftersom jag hade blött en hel del bara några dagar innan så var jag rätt säker på att det inte skulle vara något, men hoppas gör man ju alltid! Jag fick komma en vecka tidigare eftersom jag bara ville veta och få det bortgjort! Jag tror jag blev lite chockad när jag såg att det var en liten där inne, sen kom tårarna! Vilken otrolig lättnad och lycka såklart! Glad  

Förstår hur du känner dig, man vill som veta men samtidigt om det skulle vara negativt blir det ingen rolig jul!
    Jag håller tummarna för dig!

Igelkott: Ja det var det verkligen! Glad 
    Du skrev att du testade plus, men hade du även graviditetssymtom? Jag ska på vul på måndag och är då om jag räknat rätt 6v+5. Jag känner inte så mkt, men det spänner i magen, svullna bröst och väldigt törstig, Är så nervös inför måndag.
  • zaq
    sushikatten skrev 2011-11-29 20:42:56 följande:
    Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad
    Hur går det för dig? Skulle du inte på VUL idag eller minns jag fel? Jag är orolig, jag känner bara svullnad i brösten, annars ingenting, lite spänningar ibland i magen, men jag tycker man borde känna mer...har ju tid på måndag och det känns som evigheter dit.
  • zaq

Suschikatten: Å vad jag hoppas att det finns någon där i den andra hinnsäcken, håller alla tummar jag kan!!

• zaq

Har nu varit på VUL och det var inget liv, en alldeles för liten, så det känns så väldigt tungt, detta var sista chansen för mig, man är så ledsen.

• zaq

Tack alla för era värmande ord.  Redan när  vi började med ivf, så sa de att oddsen var dåliga, att äggkvaliteten inte alls var bra, jag är även 39, så de sa att det är nu eller aldrig, de var inte särskilt hoppfulla, vi har ju försökt i 3 år utan resultat, första ivf:n som vi gjorde i somras gick inte bra, men den andra nu ihöstas blev ju bra till en början, men sen slutade den ju abrupt. Vi har bekostat bägge privat, så det är ju också en aspekt. De säger att våra chanser utan ivf finns knappt och att en ny ivf förmodligen inte heller leder till ngt, så därför känns det verkligen som detta var sista chansen...
    Har inte börjat blöda ännu, men det kommer väl, vet inte vad som händer härnäst, ska tillbaka på fredag för att höra hur man gör, jag var inte riktigt mottalig för all info i måndags.
    Hoppas det går bra för alla er andra!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF