• sushikatten

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad

• sushikatten
    Gulia84 skrev 2011-12-01 08:04:52 följande:
    Vilka små söta vildingar Najje!:))

Jag har blivit nojjig igen. V10 är jag i nu men jag har inga symtom. Jag har ju sett ett hjärta så vet inte varför jag nojjar. Man trodde ju att man skulle va jättedålig med illamående och trötthet. Tröttheten har nästan gått över. Jag vill va trött. :( löjligt det låter, men nåt symtom kan man väl ha så man vet att man är gravid.
    ja det där med symptom! känner likadant"ingenting" nästan. Brösten kan kännas lite. Var lite dålig i början men t.o.m  illamåendet har redan blivit bättre och då är jag bara i vecka 6. Ska kolla hjärtat nästa vecka då kanske jag oroar mig mindre.
    Moa Li skrev 2011-11-30 17:46:24 följande:
    På måndag ska vi på inskrivning och sedan på UL på tisdagen. Nu är jag i vecka 13 och kommer vara i v. 14 då. Nu känns det på riktigt och ska bli så spännande att se bebisen. Hoppas verkligen att allt är bra.

Vi vill inte veta kön. Hur tänker ni?

Tänkte lägga ut UL-bilden på facebook efter tisdagen om allt ser bra ut. Familjen och närmsta vännerna vet redan. Skrattande Ska på släktkalas helgen efter UL. Kul att få berätta.
    Ja förstår att då kan man börja känna att det är på riktigt! Vad mysigt att gå på UL. Längtar!

Turtelia; Härligt med Thailand! Helt underbart land och matkultur. Måste få komma dit i vinter.

julia82: ja det måste vara helt underbart! och fira bröllopsdag på det! Grattis 
  • sushikatten
    zaq skrev 2011-12-01 19:47:24 följande:
    Hej
    Ja precis i starten av resan....spännande...Vilken dag hade du  äggåterföring?
    Jag hade den 7/11 och tror att jag har räknat lite fel men Calanderska räknade ungefär som jag. Jag tror att de räknar från sista mensen sista dag. jag har använt mig av gravkalendern här så länge, 

Smurfaan: Förstår  dig och vilken känsla det måste ha varit! Ska snart dit själv och är jätte nervös.
  • sushikatten
    zaq skrev 2011-12-09 13:00:52 följande:
    Hur går det för dig? Skulle du inte på VUL idag eller minns jag fel? Jag är orolig, jag känner bara svullnad i brösten, annars ingenting, lite spänningar ibland i magen, men jag tycker man borde känna mer...har ju tid på måndag och det känns som evigheter dit.
    resan har inte varit helt enkel för jag blödde förra helgen och åkte in till SU och fick mer eller mindre mf bekräftat. Dock valde jag att gå till min klinik idag  och kolla för säkerhetskull. Jag hade två hinnsäck och det ena var tom och den andra var det svårt att se något så nästa vecka så ska jag tillbaks igen. Lite hopp finns det men väldigt liten.

Det där med känningar är så olika och jag förstår dig att du vill känna något. Dock har jag läst i andra trådar att det har gått jätte bra för andra som inte känt något. Det kommer säkert att gå bra. nu får vi vara positiva och jag vet att det är svårt men håller allt för dig. 
  • sushikatten

Tack alla för omtanken men det känns så overkligt! Man hade börjat sörja och så blir det så här. Känner lite mensvärkliknande smärtor är det gravsymptom eller är det ? Näää blir snart knäpp. Ni vet hur det är! Tankarna tar över ibland. Tack ännu en gång! 

• sushikatten
    moii skrev 2011-12-10 21:38:21 följande:
    Jag hade lite molverk fr.o.m. 1 v före testdag t.o.m ca v 11 12 kanske och det har jag i efterhand tolkat som växtvärk även om jag också trodde i ca 5 veckor att jag fått ett missfall. Lite molvärk har så väldigt många att det betyder något!
    Tack för dina ord och förstår nu att det kan känna så olika och nu har illamåendet tagit över totalt. Nu är det bara att vänta tills på torsdag. 
  • sushikatten

zaq: Beklagar så innerligt och det kan väl inte finnas något värre än att man går dit och hoppas ser ett tickande hjärta och sen blir det absolut inte som man tänkt sig. Så ledsen för er skull. Varför sista chansen? Hade ni bestämt så?  Gråt ut och fundera mer sen. Massa styrkekramar

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF