• Mrs Igelkott

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Hej!
    Får jag hänga på här? Känner igen en del här från "Vi som ska göra IVF hösten 2011" Skrattande
    Plussade idag efter min första IVF (nästan 3 års försök innan dess) och är nu i vecka 5!
    Det är helt ofattbart!!!

Datum enl. Familjeliv blir då 3 juli.
    Vore kul att följas åt! =)

Yrväder: vilken fullständig mardröm... Stor kram!

• Mrs Igelkott

Tack Julia82, Yrväder78 och Najje - helt ofattbart att helt plötsligt vara på en sådan här tråd!

Julia: Härligt att han var positiv! Jag vågar bar njuta lite då och då, har inte fattat det än!
    Turitella: fantastisk bild! Blev riktigt rörd... Längtar tills jag får vara där =)

En fråga:
    Hur ställer alla här på tråden till KUB-tester och annat?
    Jag kan känna att jag inte är intresserad av några moraliska dilemman efter allt vi gått igenom, att ta bort barnet efter allt kämpande känns ju helt uteslutet, särskilt pga någon luddig "sannolikhetsfaktor"... Världen har ju sin gång är det något jag har lärt mig så är det att man inte kan förvänta sig att få det precis som man vill.
    Men jag vet inte, det är ju en ganska komplicerad fråga, vad tycker ni???

• Mrs Igelkott
    cat rock skrev 2011-10-30 10:54:18 följande:
    Och förresten igelkott: Jag tror vi kommer ha samma BF... Vi hade väl ET/FET samtidigt (14:e?)... Och min eskimå var ju då 2 dagar gammal, alltså motsvarande ÄP 12:e...?
    Ja vad spännande! Enligt Familjeliv den 3 juli =)
    Och tack för ditt svar!
    moii skrev 2011-10-30 12:06:42 följande:
    jag hoppar in lite så här på efterkälken, har inte vetat att jag fortfarande är gravid mer än knappt ett par veckor och vågar inte riktigt tro det nu heller egentligen (här kan man läsa om man vill) och vi har bestämt oss för att vi kör på fosterdiagnostikspaketet. Det handlar inte om att ett barn som har DS eller liknande inte skulle vara välkommet utan snarare att vi vill ha möjligheten att ta ställning om det finns något att ta ställning till. Vi har ju fått lov att fundera över hur vi tänker kring detta med missbildningar under ett tag och vi har insett att åtminstone vi vill veta.

Även om man gör KUB så finns det ju inga garantier för att bebisen inte råkar ut för något annat i alla fall och det känns för oss som att vi behöver veta. Särskilt som vi kanske "bara" får ett barn så känns det viktigt och det handlar säkert om att jag blivit supernojjig över den här incidenten som inträffade.

Å andra sidan är jag inte säker på att vi verkligen haft tid att tänka färdigt. Jag vet inte riktigt hur vi tänker för jag har svårt att vara glad över graviditeten och förstå att jag verkligen är gravid.
    Har läst din tråd, så fruktansvärt!!! Fattar att du är nervös... Detta hände en vän till  mig. Men de märkte då att det fortfarande fanns hjärtljud och konstaterade att det var en tvilling som hade släppt, hon hade alltså missfall men ändå en i behåll (de visste inte att de väntat tvillingar).
    Jag har också svårt att fatta - kanske inte tror det förrän man ser det? Vågar ju knappt hoppas på att det skall stanna kvar... Får tänka lite till på detta...
    7feb skrev 2011-10-30 10:54:59 följande:
    Vi har snackat om kub några sidor bakåt,för mindel handlar det endast om att få veta tidigt om det inte är ett livsdugligt barn
    Tack, jag har inte läst hela tråden än, skall kolla vad ni skrivit!
  • Mrs Igelkott
    cat rock: Jag mår också illa, främst när jag inte ätit på ett tag. Men bara litegrann. Vaknar oftast på natten och mår illa/är hungrig. Då tar jag ett glas mjölk, då går över och jag somnar igen. Är extrem doftkänslig, så vissa saker är jag inte sugen på. Det är väldigt jobbigt att åka spårvagn, känner så tydligt hur alla luktar, ha ha!
    Och jag är av någon anledning extremt sugen på kolsyrat vatten =)

Julia 82:
    Idag ringde jag Sahlgrenska och meddelade hur det har gått - jag har också fått UL inbokat i v. 9.
    Händer detta verkligen mig???
    Skrattande
  • Mrs Igelkott

Tack =)
    Jag förstår verkligen vad du menar, samtidigt om man får hög sannolikhet på KUB så måste man ju komplettera med fostervattensprov för att veta säkert, och det ger ökad risk för missfall. Det är även det dilemmat jag är rädd för att stå inför! Vet inte alls hur jag skall tänka.. Himla svår fråga detta.
    Tack för svaret!

• Mrs Igelkott

Bra idé 7feb, men vi kanske kan göra en lista där vi lägger in oss så blir det inte så mycket jobb för TS?
    Typ såhär?

Beräknad Förlossning

Maj

Juni

Juli
    3/7 Igelkott

• Mrs Igelkott
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

MAJ
    Najje - 1/5
    moii - 15/5 - icsi
    7feb - 17/5
    kornett- 24/5

JUNI
    Mammaobabba
    - 3/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    igelkott
    - 3/7
  • Mrs Igelkott
    cat rock skrev 2011-10-31 19:57:21 följande:
    Vad du är modig Igelkott, som redan går in och skriver BF i forumen... Jag är superrädd för allt... Får för mig att det kommer föra otur med sig om jag tar detta för givet... Fick total ångest idag då vi berättat för våra bästa vänner, för helt plötsigt kändes något annorlunda i mig... Så nu går jag och oroar mig igen... Stackars maken som får stå ut med mig nu! =)
    Jag tycker inte att jag är modig, man kan påverka mycket i sitt men detta är inte av av dessa saker. Det är klart att jag rädd för att det inte skall bli något, men det som händer händer, på gott och ont. Jag kan få missfall imorgon, i vecka 23, eller så kanske jag blir överkörd av en bil i vecka 32?
    Så jag finner mig i mitt lyckliga öde så länge det varar =)
    Och om jag får missfall är det kanske ännu viktigare att våra vänner vet, så att de kan stötta oss eller förstå varför vi drar oss undan?
    Hoppas du lyckas släppa din oro! Stor kram till dig!
    Mamaobabba skrev 2011-11-01 00:33:05 följande:
    Hej alla! Har inte varit här inne på ett tag, och ja vi börjar verkligen bli ett stort gäng.
    Har inte riktigt orkat läsa igen allt, men grattis till alla fina magar och bebbar och välkommen alla nya!

Jag har haft två jobbiga veckor med blödningar, smärtor och kramp.
    Varit på flera VUL och det har visat sig att vår ena lilla krabat inte klarat sig..
    Men, den andra lever och mår bra, och det fick vi bekräftat idag!! Woohoo.
    Krabats hjärta slog så fint och den hade växt på sig sen förra veckan.
    Så vi gick in i v10 idag (9+0).

Mycket gladare nu, även om jag fortfarande är lite orolig.. men, det kommer man väl aldrig sluta vara? Är fortsatt sjukskriven två veckor nu med sängläge beordrat.. så.. lite uttråkad kommer jag väl att bli. Redan legat sen i torsdags, så det börjar bli väldigt enformigt!
    Men, vad gör man inte.. ?! Drömmer

Såg att ni diskuterat KUB och vi funderar också. Förra gången var vi bombsäkra på att vi inte ville göra det, utan ta de barn som var menade för oss, men nu känns det mer osäkert. Som att man verkligen vill veta att barnet kommer att kunna leva. Vi velar fortfarande och ska försöka bestämma oss till inskrivningen nästa vecka.
    Känns bra att vara tillbaka igen. Jag hoppas ni mår fint!
    Ledsen att höra att den ene försvann... Har hört att detta är mycket vanligt. Så glad att den andra sitter kvar!
    Hoppas du kan ta det riktigt lugnt och att du inte blir totalt uttråkad...Titta på film tycker jag är kanon, din man kanske kan hyra en hög åt dig =) Kram!
  • Mrs Igelkott

Åh cat rock!!! =( Testet visade ändå plus!
    Vi hoppas att det inte är någon fara!!! Om det kan trösta dig har också jättemycket värk, särskilt om jag rör på mig.
    Alla tummar hålls! Stor kram till dig!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF