7feb skrev 2011-12-19 21:14:04 följande:
Jag har klåda med, kom i femte månaden förra gången med men jag ytor jag har lindrig klåda och mot det finns ingen hjälp men om man har mycket tror jag det finns receptfritt, fåga din bm
Just det, jag kollade med BM och har efter det köpt mildison, samt en olja + en lotion. Så jag har en hel insmörjningsprocedur morgon och kväll

.
Najje79 skrev 2011-12-19 21:22:06 följande:
Fröken: Jag har också massor av klåda, framförallt på magen, rumpa och lår. På magen smörjer jag mig med en gravidolja som finns på apoteket och den hjälper, men resten av ställena får jag smörja med vanlig lotion, det hjälper ett tag.
Håller med om att man inte vill gnälla, det var nog därför jag gick för länge med ont av foglossningen, för jag ville inte verka "otacksam" över min graviditet.
Ego: var på julbord med jobbet idag, måste erkänna att jag njöt av alla som kom fram och grattade och var glad för min skull jag riktigt sög i mig alla komplimanger...

Precis där också som det kliar som mest på mig, där man har mest hull verkar det som.
Härligt att äntligen kunna njuta av att få ta emot gravidgratulationer, det har vi ju fått vänta på ett rätt bra tag....
Sug i dig till fullo och passa på och njut.
EGO: För mig är det fortfarande lite tudelat, konstigt nog. Jag kanske har ngn form av posttraumatisk reaktion och jag tycker det känns lite jobbigt när omgivningen tar del av nyheten. Svårt att förklara men det tar alltid massor av energi och efteråt är jag glad men helt slut, som en konstig urladdning. Men jag njuter för egen del i fulla drag av att se magen växa och känna mig gravid. Hmm..märkligt...känner mig som en riktig knasboll, men man blir väl det efter att ha kämpat i känslomässig berg och dalbana i sex år...
Nåväl, det blir lättare och lättare för var gång så jag tror det är övergående!
Jupa, hur gick UL? Hoppas på att allt gick bra!