• cat rock

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Jag ska testa... Men jag har ju nyss varit på toa (då jag såg blodet) och tänkte att jag nog ska vänta någon timme eller så innan jag kissar på stickan...

Gick hem från jobbet i alla fall. Kan ju inte sitta där hela eftermidddagen och grina! En sak de inte tänker på när de räknar kostnaden för ivf m.m. är alla karensdagar som går åt!

• cat rock

Jag testade, och jag fick ett Plus!!! (Det var svagt, men det var defenitivt ett plus!) Det har inte kommit mer blod, så nu hoppas-hoppas-hoppas jag att det är något där inne som kommer fortsätta växa!!! Men i vilket fall som helst så har jag fått plussa! Jag har fått se det för**nade plusset!!! Och jag vet nu att jag kan bli gravid! Att det över huvud taget är möjligt! Även om jag ändå inte vågar hoppas för mycket...

• cat rock

Igelkott: Jag har inte tänkt så långt än... Men spontant känner jag som du: jag skulle inte kunna avbryta en graviditet nu! Det som händer händer!!!

• cat rock

Och förresten igelkott: Jag tror vi kommer ha samma BF... Vi hade väl ET/FET samtidigt (14:e?)... Och min eskimå var ju då 2 dagar gammal, alltså motsvarande ÄP 12:e...?

• cat rock

Idag har jag haft riktig "mensvärk" både i rygg och mage, vilket gör mig supernervös! Men peppar-peppar, inget blod i alla fall!
    Jag har mått illa ganska mycket i flera veckor. Inte spytt något, men mer eller mindre illamående hela tiden. Och det har också blivit värre senaste veckan.
    I helgen har jag varit jättekänslig mot lukter. Kom hem och hela huset stank vitlök, sedan har jag vädrat och tänt doftljus, men inget hjälper. Igår gjorde maken omelett, och jag ville bara kräkas av lukten. Samma när jag går förbi den grillade kycklingen på affären. Allt som luktar mat helt enkelt! Och jag vill inte äta... Det enda som går ner lätt är typ yoghurt och glass. Inte för att jag spyr (som sagt) men jag känner mig bara äcklad av mat...

Men det är egentligen ALDELES för tidigt för mig att ha riktiga symtom eftersom jag bara är i v.5 än... Har inte ens passerat mitt riktiga TD... =)

I vilken vecka ungefär får man göra det första ultraljudet när man gjort ivf? Och varför gör man ett tidigare då?

• cat rock

Fasen! Att testa eller inte testa... Nu velar vi fram och tillbaka! Ska man testa en gång till, bara för att se om det verkligen stämmer att vi är med barn? Eller ska man leva på hoppet (och osäkerheten) bara för  att man är så himla rädd för att plusset blivit ett minus?

• cat rock

moii: jag pratade i helgen med en kompis som har en 6-månaders dotter. Hon sa att hon mådde illa i ca 3 månader, sedan mådde hon bättre än hon gjort någonsin innan fram till typ  6-7 månaden. Därefter började hon känna sig tung och så... Men jag antar att det kan gå upp och ner hur man mår hela tiden!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF