• Bouillotta

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Inanna, Meeeen så härligt att det äntligen ville sig väl för dig och din manSolig!!! Många grattis! Tror vi hörts av i nån tidigare tråd för FET för något år sedan när vi båda kämpade med stickor och elände, och tänk - nu har vi äntligen lyckats!! Kul kul kul!

Najje, två små pojkar. Oj så skojGlad! Vi ni om de är enäggstvillingar eller tvåäggs?

Turitella, visst är det härligt att lyssna på lilla hjärtat som slår inne i magen. Det är verkligen ett lugnande ljud som låter som ljuv musik! Funderar fortfarande på att skaffa en sån där angelsound för att kunna njuta lite titt som tätt....men det har inte blivit av än.

Jag vet inte kön än, men kanske får vi reda på det nästa vecka då det är dags för RUL....SPÄNNANDE!

Jag har ett litet dilemma nu när magen börjat växa. Vad har man för underbyxor som sitter bra och som inte är obekväma när magen börjar bli större? Nån som vet var man kan hitta gravidtrosor?  Tacksam för tips!

• Bouillotta

Tack tjejer! Ska kolla runt lite också. Ska på fest snart och ska ha en lite tajtare mammaklänning men som också är rätt avslöjande för skarvar och valkar, så det är läge att använda något bra underFlört. Som sagt, tack för tips!

• Bouillotta

Hej hej, nu är även jag tillbaka efter en skön veckas solsemester på kanarieöarna. ( fd Fröken fröken)
    Har hunnit gjort RUL innan vi åkte och allt såg ut som det skulle. Men fy, man är ju rätt nervis innan för att något ska vara galet. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning man hoppar upp på britsen och sekunderna innan BM bekräftar att allt ser bra ut så håller man både tummarna och andan. Så lättnaden är stor när beskedet kommer att allt ser fint ut. Puuuhhh. Blev framflyttad 1 dag också. 

Hur gick det för dig Julia 82, har du kvar samma BF? Jag har 18/6.

Najje, vilken fin magbild! Följer med spänning fortsättningen....

// f d fröken fröken 

• Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-01-30 18:46:40 följande:
    Bouillotta, hoppas ni fick en lika fin vecka på Kanarieöarna som vi fick :) Vart var ni? Vi bodde på ett enormt hotell i lilla Alcala på Teneriffa. Helt underbart!!! Jag blev framflyttad en dag, så bf för mig 19 juni :)
    Vi var på Fuerte Ventura och vädret var bra. Inte superväder men varmt och soligt men omväxlande moln. Väldigt härligt och en stor kontrast till det vi möttes av när vi kom hem igen......brrr rysskyla brrrrFörvånad.

Hihi då ligger vi iallafall väldigt nära i BF. Bara en dags skillnad, men vi får väl se hur det blir i verkligheten...

Jag fick åka till Barnorskan och lyssna på hjärtljuden idag för jag råkade halka igår och ramla omkull. Nojjig som man är så tror man ju direkt det värsta och jag ville få höra att lilla bebisen levde och mådde bra. Och det gjorde denHjärta. Det är alltid väldigt lugnande att verklgien så se eller höra att allt står bra till.

Hur har ni andra det? Hoppas allt är bra!!

Inanna - hur mår du? Det var ett tag sedan du hördes av i tråden....hoppas allt är ok!
  • Bouillotta
    Gulia84 skrev 2012-02-03 19:01:38 följande:
    Bouilotta - När va ni på Fuerteventura? Vi va där 16-23 i Corralejo!
    Aha, ok. Vi var där lite senare datum och lite mer söderut.....men visst var det härligt med lite sommarSolig!
  • Bouillotta
    Moa Li skrev 2012-02-03 19:09:38 följande:
    En fundering - har ni bokat in er till någon föräldragrupp? Hos kvinnohälsan där jag går skulle man ha gjort det senast  v. 20+6. Hade tänkt boka in oss, men blev inte så. Är nu i v. 22 och ångrar mig lite.

Finns vattengymna på 1 timme och sedan 1 timmes samtal med bm i grupp med tjejer. Funderar på att gå på detta istället från graviditetsvecka 25. Vad tror ni om det? Hur har ni andra gjort?

Vill ju träffa några blivande lattemorsor sedan, som man kan fika med :)

Kram MoaLi
    Jag går i precis liknande funderingar. Var inbokad på en mammagruppsträff men hoppade innan start då jag har lite motstånd mot detta.
    Jag skulle också vilja träffa några trevliga som man kanske kan hänga med under tiden som f-ledig, och vill också ta del av information och föreläsningar som erbjuds. MEN jag har ett stort motstånd mot mammor i grupp, tror det hänger kvar sedan mina 6 långa år som ofrivilligt barnlös. Under denna kämpiga period så kryllade det av mammor och kompisar fick bebisar på löpande band och jag led verkligen av att behöva sitta och lyssna på deras prat om allt som rörde graviditeter och barn, då det var en smärtsam påminnelse av vad jag så starkt längtade efter men som kändes omöjligt att uppnå. 
    Idag är det ju spännande och roligt att prata om graviditeter och barn, men spåren sitter djupt och jag känner som sagt ett visst motstånd mot mammagrupper och framförallt de som inte har en aning om hur svårt det kan vara att bli gravid. De som pratar om ettan och tvåan  som det självklaraste i världen och som tar barn och graviditeter för givet.
    Jag försöker alltid tänka på detta när jag hamnar i samtal som handlar min graviditet, att det kanske sitter någon där runt lunchbordet på jobbet som upplever det som jag gjorde.

Jag skulle vilja träffa en mammagrupp som består av såna som alla oss som skriver i denna tråd. Som förstår och som kan glädjas tillsammans i den situation vi är i. Synd att vi är geografiskt utspridda - men vi finns ju här! Tack för det!
  • Bouillotta

Moa Li - detsamma! Skönt att höra att det inte bara är jag som går omkring med dessa funderingar och känslor. Att man inte är ensam och knasig om den saken.

Vattengympan låter som ett bra upplägg, för som du skriver. Man vill ju finna dessa kontakter.

Så, ni har vågat köpa vagn. Bra! Jag läste i en blogg att ett par som väntade barn hade att halvt rum fyllt med babysaker och då tänkte jag på mig själv och jag tycker jag är modig som vågat inhandla ett tiotal plagg på vinterrean på polarn och pyretFlört. Men vi har börjat fundera på vagn och sån där bilstol iallfall, så vi kanske slår till snart. Men jag tror att när man väl börjat köpa saker så lossnar det och så vill man köpa massor på en gång!!

Men även här har jag hang ups i tankarna. Det är som om jag tillåter mig att njuta en stund och göra roliga inköp av saker till bebisen så kan det dyka upp en tankar som att: varför gjorde jag det där - nu kommer det gå åt fanders....lite som man är när manär skrockfull och att saker betyder otur. Lite svårt att sätta ord på mina "tvångstankar" men ni kanske förstår ändåObestämd.

Har faktist funderat på att söka proffessionellt stöd i att hantera dessa funderingar. Kanske behöver man hjälp att reda ut den posttraumatiska stress som dessa tuffa år skapat?.......men jag är inte den som ber om hjälp....men jag funderar på det iallfall.....

• Bouillotta

Hej på er! förfärligt att höra hur du, Julia, blivit behandlad av någon som du trodde var din vän. Jag tror att vissa inte tänker längre än vad näsan räcker, bokstavligen. Har också fått utstå endel plumpa kommentarer om min situation som barnlös genom åren och visst blir man upprördSkrikandes, men har valt att ignorera det mestaTyst

Härligt att höra att ni alla verkar ha det bra utifrån de förutsättningar som är. Själv skulle jag inte ha ngt emot en sjukskrivning, men det kommer nog inte på fråga då jag inte har någon krämpa förutom en viss trötthet (vilket jag såklart är tacksam över).
    Idag har vi tagit ett stort steg, vi har köpt vagn!! Härlig känsla men också lite overkligt läskigt. (Mina nojjiga demoner följer mig än, med en efterföljande känsla av att törs vi verkligen köpa detta....?) Men det känns riktigt bra och varje gång jag får en buff eller en spark därinnifrån så ler jag inombords och blir varm och tänker att det kanske blir en riktigt bebis tillslut.
    Nåja, ursäkta svammel. Hoppas ni förstår vad jag menar. Ville bara skriva av mig lite då det känns roligt att äntligen få äga en barnvagn som vi snart kommer få dra vår lilla guldklimp i!!

Har ni andra köpt vagn än? Vad har/kommer ni satsa på för sort?

• Bouillotta

Mrs Igelkott - åh, visst är det härligt med de små buffarna som börjar ge sig till känna. Jag hade också svårt att urskilja vad som var vad från magen, men nu är det ingen tvekan längre. Mannen har också fått sig några tydliga kickar när han hållt handen emot, och då har det tom varit klädtyg emellan och ändå kände han det tydligt vid några tillfällen. Nu har verkligen den värsta oron lagt sig, när man faktist KAN känna sin lilla bebis titt som tätt. Myyyyyys!

Ang. vagnen så blev det en Urban Jungle. Känns liten, smidig, lättmanövrerbar och bra för långa föräldrar med justerbart handtag och placering av liggdel. Blir fortfarande överraskad när jag får syn på den i hallen.....vem är det? Jo det är ju vårSkrattande!

Någon som börjat diskutera förlossning med sin BM/läkare än? Hur går det till egentligen? När pratar man med vem och hur vet de på BB vad vi pratat om tidigare? Hur går man tillväga om man har en önskan om kejsarsnitt?
    Nån som vet?

• Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-02-11 19:13:05 följande:
    Åh va kul med vagnen!! Vad blev det för någon? Vi har kollat vagnar och bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duovagn i Black jeans-färg och med nya UniQ-chassit. Vi bor på landet och jag går gärna skogs och grusvägar så det känns som rätt vagn för oss. Kommer vänta någon månad till innan vi beställer, mest för att vi renoverar hör hemma och har inte så mycket plats just nu. Jag förstår precis hur du känner med barnvagnsköpet, man har sett fram emot det i så många år nu att det känns overkligt att nånsin få köpa sig en vagn! Och såklart är man livrädd att nått ska hända med bebisen hela tiden!! Sparkar och buffar är så underbart att känna när man oroar sig. Jag har inte vågar köpa något än, men snart är det dags att komma över rädslan och köpa första plagget eller nallen :) Åh vad jag längtar till sommaren när vi börjar kläcka våra små bebisar!!! Vilken sommar vi kommer få
    Fin vagn! Ser rejäl ut och passar nog bra om man vill promenera mycket på grus och skogsvägar!
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF