• moii

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Igår gjorde vi UL igen och lilla äpplet viftade och fäktade med händerna som en galning och ville inte ligga still för att bli mätt alls! Sedan blev jag kissnödig så blåsan tryckte ned hinnsäcken och ungen somnade och blev mätt. Kändes magiskt att verkligen få se att det är en riktig bebis där inne!

• moii

Som sagt.. Jag blödde mycket och lite varje dag från v. 5 tom v. 10 det kan vara så + att jag inte Hade några andra
    Symptom förrän v 8 ca och då fattade jag inte att det var symptom heller..

• moii

7feb hade de tagit hänsyn till att det är ivf? Vi måste mätas på ett annat sätt för vi har mer hormoner eller hur det nu är! Kram

• moii

7feb var går du? Där jag gick tog de stor hänsyn till det! 1,5 är litet nackspalten när vi gjorde var 1,7 och räknas som lite eller normalt. Vi fick inte förhöjd risk och jag är 35 kanske du ska be dem ringa Karolinska där de kan sån här?

• moii

Mammaobabba det räcker med att man berättar på plats. De kan sånt!

• moii

Alltså, jag vill inte på något sätt förringa det någon varit med om men kub är inte ens 100%igt om man ska vara petigt. Era kliniker har väl misstänker jag berättat om ivf + kub att det till och med kan vara så som många påpekar här att det inte kanske är värt det för man vet ändå inte riktigt.

Kubtestet är väl en sak men svårast är väl vad man gör med svaret! Orkar man, vill man ta ställning till ytterligare en sak.

Sedan ska man nog vara på det klara med att vi som gör Ivf eller icsi oftare är experter än vanliga sjuksköterskor och barnmorskor och för all del de flesta läkare också. Det är ju ett riktigt specialområde och alla kan inte vara inlästa på allt. Även om det vore önskvärt att de som gör kub-test kan allt inom det. Vilket jag fått för Mig att de kan för man får ju svara på frågor innan om bf eller senaste mens eller ET osv. Det är där de ju ska ta hänsyn till att det är Ivf för att kunna göra en beräkning.

Jag har också blivit felbehandlad. I 5 veckor trodde jag att jag fått missfall + att jag fick abortpiller som skulle stöta ut resterna ur kroppen men det var inget missfall. Läkaren på gynakuten gjorde fel, för sånt händer. Fast det inte får det. Det är inte ok med fel som ditt eller mitt men det kanske bli bättre om man ber dem göra en utredning och se över sina rutiner. Ta upp oron och berätta vad den gjort med er.

• moii

Tror verkligen inte att Sverige ligger efter andra länder angående ivf. Har släkt som gjort ivf i USA och vänner i Bryssel som gjort ivf och jag tycker nog att deras information är mer bristfällig än Min i de flesta fall. Sedan fungerar man ju så klart olika. Jag tar alltid reda på saker och funderar nog onödigt mycket på hur hormoner påverkar tex osv.

Tycker att det är konstigt ändå att din klinik inte har berättat om tex kub Och ivf för det tror jag att många gör. Min mvc- sköterska sa det också till mig att tänka på det.

Sedan vill jag verkligen understryka att jag förstår att det var traumatiskt för er att det blev som det blev även om ni fick reda på hur det ligger till till slut! Man är ju så sårbar i sitsen som man är i och kanske särskilt som både ivf och förstagångsförälder.

• moii

Mammas pärla: det är för jävligt! Ingen behöver de erfarenheterna alls! Jag sänder styrkekramar till er och hoppas att ni får möjlighet att landa i er sorg på ett bra sätt!

Najje: varför får man inte det? Är inte det något alla får?

• moii

Har heller inte mått illa något och före v. 7 hade jag inte några symptom alls och ganska få nu också förutom trötthet huvudvärk och hunger. Man ( läs jag) läser för mycket och det skapar stress.

• moii

Min bild som togs v 10 ser ut som en liten anka eller liksom solstickan. Det är enorm skillnad i v13 då det ju är en bebis som man ser.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF