Alltså, jag vill inte på något sätt förringa det någon varit med om men kub är inte ens 100%igt om man ska vara petigt. Era kliniker har väl misstänker jag berättat om ivf + kub att det till och med kan vara så som många påpekar här att det inte kanske är värt det för man vet ändå inte riktigt.
Kubtestet är väl en sak men svårast är väl vad man gör med svaret! Orkar man, vill man ta ställning till ytterligare en sak.
Sedan ska man nog vara på det klara med att vi som gör Ivf eller icsi oftare är experter än vanliga sjuksköterskor och barnmorskor och för all del de flesta läkare också. Det är ju ett riktigt specialområde och alla kan inte vara inlästa på allt. Även om det vore önskvärt att de som gör kub-test kan allt inom det. Vilket jag fått för Mig att de kan för man får ju svara på frågor innan om bf eller senaste mens eller ET osv. Det är där de ju ska ta hänsyn till att det är Ivf för att kunna göra en beräkning.
Jag har också blivit felbehandlad. I 5 veckor trodde jag att jag fått missfall + att jag fick abortpiller som skulle stöta ut resterna ur kroppen men det var inget missfall. Läkaren på gynakuten gjorde fel, för sånt händer. Fast det inte får det. Det är inte ok med fel som ditt eller mitt men det kanske bli bättre om man ber dem göra en utredning och se över sina rutiner. Ta upp oron och berätta vad den gjort med er.