Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Här kommer en bild på liten i min mage, blir så glad när jag tittar på den :) Den är från 1 dec när jag var i v11+3.

Hihi, fatta va sjukt det är att möjligheten att ha bilder på sin lill* i magen redan så här tidigt!!! Men herregud va kul det är att titta på dessa bilder, blir så varm och lycklig i hela kroppen när man ser bilder på bebisar som växer och gror i mammas mage <3
Hej tjejer! Igår var jag hos BM för provtagning, när hon frågade om jag känner mig orolig. Svaret blev såklart ja, varpå hon drog med mig in på ett rum och sa att vi skulle göra ett UL för att se så allt inne i magen var bra :) Och jag tackade såklart inte nej till det, trots att jag ganska nyligen sett bebisen hos gyn-läkaren. Denna gången var det vanligt UL, och allt därinne var bra :) Vilken lycka det är att se sin lilla bebis röra sig och leva gott i magen :D Första bilden hon fick upp på skärmen hade bebisen satt upp händerna framför ögonen. Och plötsligt ryckte liten bort båda händerna och det såg precis ut som en titt-ut-rörelse, så himla gulligt!! Jag är så lycklig :D Tänk att detta fantastiska äntligen händer mig!!
Hur mår ni andra gravida? Jag mår riktigt bra, väntar bara på att magen ska börja puta och se gravid ut, än ser jag bara pluffsig ut. När syntes det riktigt på er?
Kram och trevlig helg allihop!!
Åh va härligt att kunna känna sin bebis!! Det längtar jag till :) Har försökt flera gånger på kvällarna när jag lagt mig. Försöker koppla bort alla andra känslor och tankar och bara koncentrera mig på magen. Så trycker jag lätt ovanpå livmodern, och känner efter.. Men än har jag inte kunnat känna något av bebis-rörelser! Men det är ju tidigt än, är i v 12+ 4, men jag vill så gärna ;) Har inte mycket till tålamod och att vänta på saker är inte min starka sida! Men det är så underbart att veta hur mycket fantastiskt som väntar dom närmsta veckorna :)
Så spännande med RUL, min kompis berättade att dom fått se sin bebis i 4D ultraljud på sjukhuset. Och att dom kikat på alla organ och kroppsdelar för att se att allt ser bra ut. Helt otroligt, dom hade till och med kunnat visa bebisens hjärta med alla olika kammare.
Zaq, tusen kramar till dej från mig också!!! Blev så ledsen när jag läste ditt inlägg :( Så jäkla hemskt!!!
Helvetes jäkla skit... Jag har fått en blödning och är såklart livrädd nu!!! Idag är första dagen i v 15, och sista veckan har allt känts lugnt och skönt med oron. Och så kommer det här!! Fan!!!
Väntar på samtal från 1177 eftersom jag inte får tag på Bm nu. Pratade med en sköterska innan, och hon skulle ringa upp mig efter en timme för att höra om blödningen avtagit. Det har den visserligen gjort, och jag blödde inte speciellt mycket. Men jag hoppas verkligen att dom kan ge mig en tid för undersökning, helst redan ikväll.
Fick MA min förra graviditet, då började jag blöda i v 13. Hemska minnen uppspelar sig i mitt huvud, är så rädd att det här ska hända oss igen.
Jag har inte haft ont eller känt av nått speciellt, så jag blev så förvånad när jag upptäckte att jag blödde! Har inte gjort nått ansträngande eller nått! Det enda jag märkt av är att jag haft som ilningskänslor i slidan sista veckan, några gånger om dagen...
Suck! Det här är så jobbigt!!!
Och tack Najje och MoaLi också såklart :)
Tyvärr finns det inget sånt här, men jag har en privat gynläkare som jag kommer ringa med en gång imån och boka en tid om jag inte får hjälp hos Bm.
Det känns bättre nu när det gått en stund och det inte kommit mer blod. Men när det hände var det ren och skär panik!! Jag hoppas såååå att det är bra inne hos liten och att han/hon mår prima!!!
Hej allihop, nu har jag gjort ett UL och allt såg bara bra ut i magen :D Bebisen sprattlade och höll igång! Helt underbart!!! Han kunde inte se varför jag blödde igår, men det var inget att oroa sig för! Känns så skönt, jag är så glad!!!
Nu är jag tillbaka på sjukhuset igen, denna gången med min make som förmodligen fått blindtarmsinflammation..
Kram och tack till er som skrivit alla lugnande ord, ni är underbara!!