Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
Hera78: Välkommen - hoppas hoppas!!!
Mammaobabba: Jobbigt med bebisspråket, har jag också svårt för... Hoppas hon skärper sig.
Svårt med KUB-frågan (ursäkta att jag bara pratar om detta hela tiden). Jag är precis som du redo att ta det som kommer. Men argumentet att veta lite mer om vad det skall bli är bra tycker jag. Samtidigt är det värsta med KUB är ju att man egentligen inte får reda på någonting, kanske bara får en massa ångest i onödan... Var lite mer inne på att göra det efter att hört allas åsikter här, nu är jag lite mer mot att göra det efter 7febs traumatiska upplevelse.. Funderar på att kanske gå till en privat klinik och betala för ett extra ultraljud istället, för att se att det "ser bra ut".
Ylva75: Härligt med inbokat ultraljud! Jag har inte ringt någon MVC än, kanske dags (tänkte att jag skulle vänta till efter VUL men då blir det ju jättesent!) Hoppas den värsta oron går över snart.
Julia 82: Fantastisk med det lilla pyret! Måste kännas absolut underbart!
Jag mår bra, tack. Glad för illamåendet precis som du =) Lite orolig för att det bra skall vara en tom säck på VUL om två veckor, men annars för det mesta glad och lugnare för var dag som går!
Kram!

Hoppas också att BM skärper sig. Känns jobbigt att behöva byta också, man vet ju inte säkert att nästa är bättre.. Liksom.
Jag tycker att du ska ringa MVC och boka in dig/er.
De vill ju ha ett hälsosamtal innan inskrivningen om man inte varit gravid nyligen. Och det brukar de göra runt v. 7 och framåt.
Vi blev tillsagda att boka med MVC inom någon vecka när vi lämnade IVF-kliniken efter insättningen. Så att allt skulle vara klart efter VUL.
Men, det är väl olika på olika kliniker, vad de ger för information och instruktioner, liksom. Alla verkar ju ex. ha TD på väldigt olika tidpunkter efter insättning och VUL på väldigt skilda veckor.
Kram!

Och vi ska fortfarande bli föräldrar! Woohoo!