• Hera78

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Här tror jag inte heller det faktum att vi gjort IVF gör min graviditet till en riskgraviditet, anledningen till att jag går på extra kontroller och får fler ultraljud är för att jag gjort en gastric bypass-operation.

Gick in i vecka 20 igår och om 6 dagar åker vi på vår efterlängtade smekmånad, härligt! Solig

• Hera78
    Julia82 skrev 2012-03-01 16:21:22 följande:

Gud va härligt med smekmånad! Vart bär det av?? Hoppas ni får en underbar semester!!

Ja, det känns fruktansvärt skönt, det är först idag jag på riktigt har förstått att vi ska åka, jag har av någon anledning inte tagit till mig det riktigt. Kanske pga lilla pyret i magen som ju faktiskt är en större sak än smekmånaden

Vi åker till Miami Beach i 4 dagar och sedan hoppar vi på världens största kryssningsfartyg och åker till Haiti, Jamaica och Cozumel (Mexiko), ska bli så sjukt lyxigt och det är så skönt att veta att vi hinner med denna resan innan vi får barn sedan dröjer det ju ett tag... Vi älskar att resa 
  • Hera78

Grattis till alla fantastiskt söta bebisar!

Lustigt att det hittills bara blivit pojkar, jag har alltid sagt "han" om vår lilla groda just för att det verkar vanligare med pojkar vid IVF. vi gjorde både ICSI och "vanligt" med våra men just den jag har i magen är en "vanlig". Vi har inte kunnat se kön på något UL men BM gissade på flicka på vårt RUL

Nytt TUL inbokat på onsdag, får se om grodan vill visa vilken sort h*n är då! annars får vi ju se om 10 veckor då det är dags...

• Hera78

Nu har vi varit på TUL och den här gången fick vi veta att det är en liten prinsessa som sprattlar runt därinne så vi blir ett undantag från alla prinsar härinne

Det är en liten sessa jag bär på, 18% mindre än "normalt" men upp till 22% är okej så det känns skönt. Det kan bli aktuellt med nytt TUL i vecka 36, gick in i 31 idag. 10 veckor kvar

• Hera78
    Moa Li skrev 2012-05-20 19:02:32 följande:
    Här är min lyckliga berättelse, som närmar sig sitt slut som gravid och början som mamma.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64981331.html

kram på er alla tjejer här inne. Ibland blir man nästan "religiös" av att vara gravid.
    Otroligt vackert skrivet, det rinner tårar från mig nu, vi gjorde vår återföring den 4 november så jag ligger lite drygt en månad efter dig i tid men å vad jag fick tillbaka alla lyckorus vi upplevt under de här dryga 30 veckorna. Helt otroligt att ha en liten tös därinne som snart kommer och förgyller våra liv, efter alla år av försök lyckades vi på vårt första försök och det är för mig helt magiskt. 

Tack för din fina berättelse och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
  • Hera78

Grattis Julia och vad roligt med en liten tös i tråden, trodde nästan jag skulle bli den enda som väntade en flicka Ser fram emot att läsa mer om Almas ankomst Solig 

• Hera78

Hej tjejer!

Idag kl 16:51 förlöstes vår lilla Olivia med akut kejsarsnitt i vecka 35 (34+5). Vi åkte in för att göra ny flödesmätning och CTG-kurva men jag fick ganska snart klart för mig att jag skulle bli inlagd och att det skulle bli aktuellt att plocka ut henne inom några dagar.

"Några dagar" blev snart 3 timmar och innan jag hade hunnit ta in att vi skulle bli föräldrar idag låg jag på operationsbordet och vår lilla Groda föddes.

Hon väger 1332 gram och är 40 cm lång men alldeles, alldeles underbart perfekt. Vi blir kvar på sjukhuset i några veckor så att hon får växa till sig. Hon mår bra och andas själv så hon ligger i öppen kuvös och sondmatas. Postar en bild på vårt underverk imorgon

• Hera78

Sådärja, nu har jag äntligen fått hit min dator vilket innebär att jag kan få upp bilder på Olivia *förbannar FL-appen*! 

Dagen idag har vi ägnat åt att sitta med Olivia på bröstet och jag har passat på att sova lite, sov inget vidare inatt, det var lite för mycket att ta in efter gårdagen för att riktigt kunna slappna av. Jag sa till min man precis innan han somnade att jag kände mig som i ett lyckorus och då är det såklart svårt att somna  

Olivia andas själv och sondmatas genom näsan och nu har hon också dropp för lite ytterligare näring. Hon mår bra och så gör hennes stolta föräldrar Solig

• Hera78

Jösses vilket charmtroll!

Här är lillfröken 13 månader och kryper, klättrar och babblar mest hela dagarna. I början av mars ska hon bli storasyster vilket känns helt sjukt. Det tog oss fyra år och en ivf för att få till henne och nu hade vi sex EN gång i juni och då blev jag gravid. Galet men underbart!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF