• Najje79

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

hallon 84 skrev 2011-10-01 12:01:25 följande:
    Hej!

Jag vlll också vara med i eran grupp Glad
    Vi gjorde vårt 3:e försök den 11/9 och nu i måndags fick vi ett efter längtat pluss på stickan.
    Om 2 veckor är de dags för vul på kliniken som vi är inskrivna på. Jag längtar Glad

2 veckor går snabbt, även om det inte känns så nu. GRATTIS till pluss!
  • Najje79

Idag åkte jag in till gynjouren pga magont i två dagar. Var så rädd att båda hjärtana hade slutat slå!!
    Men där fanns två små sötnosar som har växt till sig som de ska och den minsta (som vi kallar Bill) har växt ikapp sig och är nu bara 4 mm mindre än sitt syskon (förut var det 7mm skillnad) och den andra (som vi kallar Bull) levde loppan! H*n gjorde kullerbyttor och vinkade åt oss efter varje gång, helt underbart!!

Nu kan jag vara lugn ett tag till, har inte sovit alls inatt, har varit så orolig. Men nu är jag så lycklig!!

Kram tjejer!

• Najje79

Hej tjejer! Välkomna ni nya och grattis!

Går in i v 12 idag men oron ger inte med sig, såg ju bebisarna för en vecka sedan och då sa gyn att den största faran var över och att jag skulle slappna av, men det går inte! Nu har jag åkt på en megaförkylning och är superorolig att det ska påverka bebisarna!

Hoppas ni mår bra, illamående till trots, det är ju egentligen ett bra tecken! =)

Kraaam!

• Najje79

Vi resonerar som 7feb, vi gör KUB-test (om vi får någon tid, får inte tag på BM) mest för att inte få en otrevlig överraskning senare, samt att vi har ju två st, om det är "fel" på en vill vi veta det tidigt. Sen om det är en kromosomavvikelse så bryr vi oss inte om det, barnen kommer vara så älskade!

• Najje79

Turitella: Polkagrisar (som jag aldrig äter annars) och päron och äpplen. Sen är jag sugen hela tiden, skulle kunna äta hela tiden men försöker verkligen tänka på vikten. Är redan överviktig och ska helst inta gå upp så mycket med tanke på att det är två, de kommer nog se till att jag blir tung ändå utan extra gravkilon!

• Najje79

Oj, jisses, vilken resa!! Rös i hela kroppen när du skrev att läkaren hade lämnat sitt hemnummer! Vilken tur att det ändå gick bra och varmaste grattiskramarna till din lilla Pingu (som är supersöt). Såklart är du jätteorolig, det är helt normalt efter allt du gått igenom, men vad bra att de har extra koll på dig!

Kram!

• Najje79
    Julia82 skrev 2011-10-13 15:42:27 följande:
    Vilken fin liten Pingu :)

Det är så skönt att läsa om er allihop som kommit lite längre än mig. Är egentligen bara på TD idag... Har bara kommit till v 5 och jag är orolig att det inte ska gå vägen! Men samtidigt är jag så himla glad att jag plussat!! Så dubbla känslor, världens glädje och sån fruktansvärd oro på samma gång.

Kram på er allihop
    Såklart ska du vara jätteglad över att du har plussat, just nu är du ju gravid!! Försök att njuta av det (lättare sagt än gjort., jag vet)
    Kram tjejen!
  • Najje79

Mammas pärla: Jag mår faktiskt oförskämt bra!! Är i v 12 (11+3).
    Vi har bestämt oss för att inte göra KUB, vi får göra det privat och det kostar drygt 2000 kr.  Vi känner att är ett barns sjukt kommer vi inte ta bort det och riskera det andra, har någon av dem DS så är inte det något bekymmer för oss, så vi får ta det som det kommer... valet är gjort och det känns skönt!

Ska försöka få till ett ultraljud snart igen bara för att stilla oron om hur de växer. Men med tanke på den växtvärken jag har så borde jag inte oroa mig..

• Najje79

fipochi: Usch vad ledsamt! Som 7feb skriver så är det svårt att veta vad man ska skriva utan att det blir klyschigt. Jag vet vad du går igenom, rädslan och oron. Hoppas du har stöd runt om dig på det sättet du vill och behöver. Varmaste styrkekramarna och uppdatera oss om hur det går!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF