• moii

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Vi känner nog att vi inte vill prata namn eller kön för mycket, jag känner ganska ofta att jag har svårt att se mig själv som gravid och det kanske bidrar. Sen är det nog så att vi känner det som att det är så totalt oviktigt på ett sätt, men i och för sig spännande på ett sätt!

Sedan är jag trött på delar av familjen som går och önskar en flicka. Känns lite jobbigt då och då. Jag kanske är onödigt känslig jag vet inte..

• moii

Sushikatten: så sorgligt! Jag ska hålla mina tummar för dig att det finns någon i den andra hinnsäcken!

• moii

Jag hade lite molverk fr.o.m. 1 v före testdag t.o.m ca v 11 12 kanske och det har jag i efterhand tolkat som växtvärk även om jag också trodde i ca 5 veckor att jag fått ett missfall. Lite molvärk har så väldigt många att det betyder något!

• moii

Zaq: det är så ledsamt och så sorgligt! Det kunde väl bara ha fått funka!! Förlåt min fråga nu när det är så tungt,
    Men varför sista chansen?

Stor kram till er!!!

• moii
    julia82, senast idag fick jag höra om min kollegas dotter som blödde i v. 16 vilket visade sig bero på sköra slemhinnor. Helt ofarligt var det visade det sig, men självklart nervöst och med din historik så känns det ju naturligtvis mycket oroligt.

Finns det ingen separat gynakut där du bor? Det brukar inte ta så lång tid att få glida in där och bli undersökt om man gör det sen kväll eller natt är min erfarenhet.

jag håller alla mina tummar för er!
  • moii

jag gjorde ett UL igår, det var väldigt konstigt att man kan se bebisen gäspa tycker jag. Det gjorde den mest hela tiden. Om ett par veckor ska vi göra ett screening-UL också, vet inte om det är så stor skillnad men det är lite roligt att se bebisen då och då och skönt också så att man vet att den lever.

• moii

Nu kan jag äntligen buffa och få buffar tillbaka, det är länge sedan jag kände bebisen fladdra ett par ggr men sedan dess nästan inget, men nu! Konstigt även detta att någon bor i mig!

• moii

Vet inte om det direkt är foglissning men när jag varit ute på raska promenader får jag ont i skinkorna ner i låren, och ibland när jag ligger har jag svårt att byta ställning för det gör ont på samma sätt. Även om jag går uppför mycket eller länge på hårt underlag. Min kollega fick svår foglossning redan v 15 så jag är rätt tacksam att jag sluppit det som jon har, men hon är bättre nu och kan jobba halvtid nu i v 24

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF