Ojoj, vilken dag! Startade imorse med att prova att jobba igen, det gick inte... Det slutade med att vi fick ringa efter min brukares föräldrar så att vi fick hjälp. Så efter det har jag jagat efter läkare för att få min sjukskrivning ändrad från halvtid till heltid, men det fanns såklart ingen tid på MVC. På gyn hänvisade dom till MVC eller förlossningen, på förlossningen sa dom MVC eller min vårdcentral. På vårdcentralen tar dom inget som har med graviditeter att göra, och på MVC har dom läkartider en dag i veckan, och fullbokat till 15 mars. Japp, va kul! Till slut fick jag prata med en jour-läkare på förlossningen som försökte få tag på läkaren jag träffade förra gången, men utan resultat. Till slut ringde han och sa att han hade en tid för mig, och jag blev sjukskriven helt fram tills nästa läkartid på MVC. Så nu får jag vara hemma på heltid fram till den 15 mars. Men suck, vilket strul!! Nu ringde en tjej från FK och pratade igenom mitt fall, och allt är i sin ordning och att hon godkänner min sjukskrivning. Hon sa att med mitt jobb vore det konstigt om jag fortfarande kunde jobba, och det är ju sant. Skönt att hon var så förstående!!! Så nu kan jag koppla av igen, efter en dag av oro och strul.
Jag och min man var hos barnmorskan mitt i allt ihop, för att ämna blodprover och lyssna på bebisen. Lite nervöst blev det minsann när hon inte kunde få fram hjärtljuden på bebisen. Både hon och jag kände hur bebisen flyttade runt därinne, men några hjärtljud fick vi inte fram under första försöket (som varade i alla fall 10 min) så jag fick röra lite på mig, boka in lite tider och prata en stund innan vi försökte återigen. Den gången gick det bättre, och vi fick till slut höra det lilla hjärtat ticka på. Alla prover och mått såg bra ut, och än behöver jag inte äta järn. Vilken lycka det är att höra sitt lilla barn i magen, älskar redan detta lill_ livet så otroligt mycket!!!