• Mrs Igelkott

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Bouillotta skrev 2012-02-12 18:47:48 följande:

Mrs Igelkott - åh, visst är det härligt med de små buffarna som börjar ge sig till känna. Jag hade också svårt att urskilja vad som var vad från magen, men nu är det ingen tvekan längre. Mannen har också fått sig några tydliga kickar när han hållt handen emot, och då har det tom varit klädtyg emellan och ändå kände han det tydligt vid några tillfällen. Nu har verkligen den värsta oron lagt sig, när man faktist KAN känna sin lilla bebis titt som tätt. Myyyyyys!

Någon som börjat diskutera förlossning med sin BM/läkare än? Hur går det till egentligen? När pratar man med vem och hur vet de på BB vad vi pratat om tidigare? Hur går man tillväga om man har en önskan om kejsarsnitt?
    Nån som vet?
    Det låter härligt att känna så tydligt Bouillotta!!!
    Jag har en kompis som hade en fruktansvärd första förlossning, hon vill ha ett garanterat planerat kejsarsnitt om hon skall kunna "skaffa" ett barn till, det är tydligen ett par utredningar som måste göras, och flera samtal med typ psykologer och annat för att få det beviljat (hon har inte fått det än).
    Pga hennes traumatiska berättelse kommer jag själv att anlita en Doula. Den som vill läsa mer om detta kan göra det här: www.doula.nu/
    Najje79 skrev 2012-02-13 08:39:31 följande:
    Vår läkare pratade lite sist om att han trodde att vi skulle kunna föda vanligt om tvilling 1 ligger med huvudet neråt (vilket han gör nu). Sen vet jag inte om man skriver ett förlossningsbrev med BM som hon skickar till förlossningen på sjukhuset. Ska fråga nästa gång jag är hos BM.

Mrs Igelkott: Underbart med buffar och sparkar. Man blir mycket lugnare. Låter som en jättebra idé med träff i början på mars. Är det helger som gäller eller går det bra på vardagar också?
    Ja det är så fint att känna... Snygg mage!!! =)
    Jag kan ses både vardagar (efter kl 17:30) och på helger. Ni andra?
  • Mrs Igelkott
    7feb skrev 2012-02-15 21:23:00 följande:
    Hej Nyss hemkommen från Lund på spec mvc. Fick träffa en bra läkare, hon undersökte mig och sa att jag har läkt fint ändå. Men att jag ändå föll inom gränsen för att få KS beviljat på mina problem av fl. Hon sa oxå att även om jag inte spricker igen så kommer vävnaden i ärret tänjas ut så jag kan få lika illa problem av det. Tydligen finns det inga bra sätt att reparera den typ av spricka som jag har efterhand utan man hoppas att kroppen ska läka själv, vilket min gjort. Jag verkar ha lindriga problem jämfört med andra med samma sprickning. Som sagt vissa får gå med blöja resten av livet. Så ja det vi kom fram till nu är att jag ska bli kallad i v 36+0 till spec igen för att bedömma storleken på honom. Är han stor då och jag vill föda vaginalt så får jag igångsättning i v.38 annars får jag KS. Känns eländigt och snurrigt just nu. Behövde bara ventilera lite.... Kram
    Oj oj det låter verkligen inte kul...Hua!!! Men bra att de håller koll på dig!

Och moii - det är säkert bara hormonerna! Tänker på hur jag själv var under hormonförändringarna under IVF:en - riktigt miserabel och tokdeprimerad! Man får tänka att det faktiskt inte är man själv som känner så - det går över!

Kram till er båda!
  • Mrs Igelkott

Vill du fortfarande ha tips om vad du skall göra Julia?
    Gör fotoböcker hos Fuji av alla gamla foton som ligger och skräpar på hårddisken, om du snabbar dig riktigt mycket så så får du halva priset fram till 1 mars (på så många du hinner göra på några dagar ;)).
    När den lille är född kommer man ju inte hinna med det =)

Kan också rapportera att jag sedan den 20:e har haft fantastisk aktivitet i magen, box box box!!! =D
    SÅ GLAAAAAAD!!!
    Kram på er allihop!

• Mrs Igelkott

Jag vill gärna ses Najje! Har "mailat" dig med min e-post. Någon mer? Jag vill inte lägga ut när och var vi ses på tråden, eller min mail. Maila mig här på forumet om ni vill ses, med er mail, så kan vi höras.

• Mrs Igelkott

Hej allihop! Har inte kollat tråden på en vecka, har varit så himla trött... 
    På sahlgrenska är man helt vanlig gravid efter "bekräftelse-UL" i typ v 7.

Skönt att det ordnar sig med sjukskriingen Julia!
    MoaLi: Skall också gå på gravid-vattengympa, magplask som det kallas här.. =) Ser verkligen fram emot det!
    Hera78: Underbart - ha en härlig resa!
    Mammaobabba: Jobbigt med tröttheten, järnvärdet och sammandragnigarna. Skönt att du får vila lite nu!

• Mrs Igelkott

Hej på er alla!

Jag har inte kollat här sedan början på mars, men har nu läst ikapp hela tråden. Fint att läsa alla funderingar!
    Grattis Turitella och Najje!!! Åh så skönt att allt gått bra, så glad för er skull!

Jag är i vecka 30 och det känns härligt (evinnerlig halsbränna och foglossning till trotsFlört)
    Det har helt plötsligt bara rasslat till, två månader i ett nafs!
    Jag har börjat på magplask och det är superhärligt, längtar verkligen till nästa gång.

Vi renoverar hemma så vi har inte bott hemma från och till, har inte hunnit med att förbereda nästan något alls. Men iaf kollat på vagn och skall snart beställa :)
    Dock har jag har shoppat världens bästa kudde som gjort under för nattsömnen! Kan verkligen rekommendera den! Superskön att ha mellan knäna och sedan puffa upp under magen, som en långsmal sacco-säck.
    www.ellos.se/d/Hem-Baddtextilier-Stodkuddar/_/N-1z141tj

Belfen: Extra kramar till dig inför fredag! Superspännande!
    Det börjar ju dra ihop sig för många här på tråden, så lycka till allihop ifall ifall :)

Stora kramar
    /Igelkott

• Mrs Igelkott

Hej allihop! Stort grattis till alla er som fått sådana fantastiskt fina bebisar! Började nästan gråta när jag läste era berättelser och såg de fina bebisbilderna. Skall detta få hända även oss? Så tacksam för att IVF finns så att vi får uppleva detta under... Att det äntligen kommer så många efterlängtade barn! Julia: Jag är i vecka 34. Vill inte heller gnälla, men det börjar bli kämpigt. Har lite svårt med maten, börjt kräkas lite då och då, nattetid, så det blir inte mkt sova. Blev inte bättre av att jag fick vinterkräksjukan förra veckan och fick läggas in med dropp i tre dagar. Sedan dess har jag ännu mer svårt att äta. Men de var super på sjukhuset, en kallade dit en BM som kollade att allt var bra med bebisen, kändes så bra. Jag är så nyfiken på vem det är därinne :) Stort grattis igen, och tusen tack för att ni delar med er av förlossningsberättelserna också! Kram Igelkott

• Mrs Igelkott

Grattis Hera - va fin hon är :) Jobbigt med feber och turen till akuten Julia, glad att du mår bättre.

• Mrs Igelkott

Bra att du fått penicillin och att det börjar bli bättre! Alma är verkligen fantastiskt söt :) Ser fram emot att få känna som du... Kram.

• Mrs Igelkott

Julia: Idag var 38+0 :) Det är helt ok! Jag har slutat jobba sedan en vecka tillbaka. Har väl mest problem med att sova egentligen... (tex just nu, fast jag knappt sovit på några dagar ;)) Så det är verkligen skönt att inte jobba! Bebisen är väldigt aktiv, och jag är så nyfiken på vem det är! Tänk att det är så nära nu efter alla år :) Kram och ha en fin midsommar allihop!

• Mrs Igelkott

Julia: Ja man tror ju att man skall gå över tiden som förstagångsföderska. Får se hur det blir, märker att jag har mer sammandragningar på nätterna och det är lite molande. Men känns ändå inte som att den kommer än. Eller vad vet man egentligen om hur det kan/skall kännas ;) Läste din berättelse och att vattnet bara gick helt hux flux. Men vilken drömförlossning ni hade! Jag hoppas på något liknande även om det inte känns så sannolikt. Ser fram emot det hur som helst

Tack för lyckoönskningarna! :)
    Kram!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF