• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tre av allt är en god regel. Tre pyamaser, tre bodys, tre byxor ( med fot, strumpor är heeeelt värdelöst på bebisar) Personligen tycker jag att man kan ha lång arm eftersom bebisen ändå inte ska få sol, huden på små kan kännas kall och kofta är bara meckigt. Body omlott tycker jag är bäst så slipper du krångla över lilla huvudet. Sparkdräkter fick jag nog tio st använde de aldrig. Tunn mössa är nog bra. Köp (tycker jag) bara bekväma kläder. Man står där och klämmer på snygga bebis jeans men sen när ens mjuka bebis är ute vill man bara klä den i bomull utan knappar. Oh höll på att glömma, köp alla pyamaser med samma knäppning. Man byter blöja flera gånger per natt och det är ett riktigt I lands problem att mecka med knäppningar i grenen. Det bästa bästa plagget vi köpte var en pyamas klänning med dragsko. Finns på Lindex. Ett annat bra köp var 50 st 3 kronors handukar i frotté från Ikea. Använde de till allt. Ett tag sprutade jag så mycket mjölk om nätterna att jag ahde en i varje bh kupa :) mycket sexigt! härligt att vara på semester. Ska ni göra ul när ni kommer tillbaka?

• 7feb

Underbart! Grattis! Men... Alltså var rutan för IVF att utesluta blodprovet. Kram

• 7feb

Precis som det skiljer i hormoner om man gjort IVf , det är samma dilemma. Bra att de gjorde NUPP på dig. Och bra att de var bra resultat

• 7feb

Vissa säger att man ska låta bli att blondera håret. Nyss hemkommen efter ul och det är garanterat en frisk liten KILLE till:) :) :)

• 7feb

Mindre för var dag som går eller bara vissa dagar? Jag tycker men kula varierar mycket i storlek. Kanske kan du få åka in och lyssna på hjäärtljuden ågonstans? Det är säkert ingen fara, håller tummarna!

• 7feb

Jag äter som en häst och jag har gått upp 3 kg på 16 veckor. Med sonen gick jag upp från 50 kg till 64 kg. Tappade allt utom 3 kg under förlossningen. Jag tror man ska komma ihåg att man inte kan styra så mycket sin vikt så länge man inte kränger glass och godis. Jag äter varannan timme ungefär mellan 08-21 och oftast gröt eller knäckebröd med ost och smör på. Min kompis som precis fått åt precis som när hon inte var gravid och gick upp 17 kg.

• 7feb

Hej Neo! Vad fin du är! I min mage ligger det en perfekt Widar :)

• 7feb

Najje alla tummar hålles!! Igår sparkade han så hårt att mannen hade kunnat känna Turitella vilken vecka är du i? Min bebis var 16 cm i torsdags. Är i v.16. Kommer jag få en till mega pojke...

• 7feb

Nej huvud till tå, så då låter det mer som det ska. De sägs att bebisen ska vara ungefär lika lång som man är i veckor.men om Neo var 13,56 från huvud till stjärt så borde han vara ca 19 cm utsträckt. Men nu är våra bebisar så stora att de inte riktigt kan sträcka ut sig. :) Jag tycker att väntan denna gången är olidlig. När jag väntade sonen som blev till spontan på tredje försöket så flög tiden förbi och allting kändes så nära hela tiden. Alla sa att från v. 25-35 skulle vara års långa men tyckte det gick fort Men NU när man redan har väntat år på attbli gravid känns det ju som en evighet till maj! Jag har liksom väntat färdigt och jag vill ha honom nu!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF