• moii

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Näe och under tiden har reglerna för igångsättning av ivfare ändrats så.. Man får gå över mer än en vecka har jag ju insett!!

• moii

Nu är vår bebis här också. 33 timmar tog det men han är vansinnigt fin. Just det ännu en pojke :)

• moii

Eller imorgon, igångsättning kan ju ta lite tid... Lycka till :)

• moii

Grattis alla syskon! Jag är igång och sprutar menopur igen och hoppas hoppas hoppas på samma tur som sista gången vi körde.

Jag är inte hoppfull, och tänker att vi gör 2-3 försök Max och sedan nöjer vi oss om det inte funkar. Jag serd ET som en enorm bonus om det skulle lyckas. , och hoppas så klart men är inte hoppfull.

• moii

Jag gjorde ET idag. Ett embryo, precis som förra gången med samma kvalitet, så jag hoppas hoppas hoppas! Har test dag efter 18 dagar jag också, känns mycket jobbigt att vänta!!

• moii

Jag tyckte att det var jobbigare nu än sist, kanske för att jag inte har samma extremt tydliga önskan, för det har jag inte. Jag är glad nu, jag är lycklig men vill gärna ha en bonus som syskon skulle vara. Så jag kanske tycker att det är jobbigare för jag tänker mer på vad jag går igenom än på målet. Låter flummigt kanske

• moii
    7feb skrev 2014-09-10 12:48:41 följande:

Lite så tänker jag med tror jag Moi.

Vad är skillnaden på ET och FET?

FET är väl frozen egg transfer tror jag och ET då bara egg transplant. Jag är inte hundra säker men vad skulle det annars vara?

Vi har aldrig haft något embryo i frysen, så vi har gjort färskförsök varje gång, icsi med tesa. Skulle vara så himla himla skönt om det kunde få fungera nu men av någon anledning har jag fått för mig att det går dåligt.
  • moii

Jag vågar inte tjuvtesta. Jag vågar knappt säga vad jag har för symptom för att jag är rädd för folks analyser.. Fånigt men så är det.

• moii

Vad trist! Riktigt tråkigt att läsa om ditt negativa test, förstår att du är ledsen som tusan!

Man brukar få vänta tills mensen kommer i gång och ibland vänta en cykel, det kostar lite olika men tex kostar icsi med pesa eller tesa ofta 5-9000 mer än bara ivf, men nästan alla har prislistor på sina hemsidor med vad som ingår.

• moii

Den här gången blev jag inte nedreglerad av nässprayen lika lätt, hade räknat med att börja med sprutor mycket tidigare men fick inte börja förrän 2-3 veckor senare pga det. Jag ruvar fortfarande, har inte vågat testa. Ska sluta med extrahormoner strax så vi får väl se snart om det tagit sig eller inte. Fast jag är rätt bombsäker på att det inte gjort det. Jag känner liksom inget och jag .. Nej det känns inte som det kan ha gjort det.

Turitella det kanske är så att det funkar bättre med ET för er än FET, det är ju inte så ovanligt tror jag. Jag har aldrig haft något i frysen så jag vet ju inte för egen del men har för nig att jag läst om det.

Lycka till nästa gång!

• moii

7feb hur gick det för er? Testdag idag?

Håller tummarna för er!!

• moii

Jag har Testdag här i slutet eller mitten av veckan, måste kolla lappen somjag inte hittar eller ringa kliniken på måndag.

Vet inte varför det inte gick lika lätt kan vara så att jag använde nässprayen för länge och det blev för svag dos, annars, ingen aning!

Kroppen producerar väl eget progestoron om man blir gravid naturligt?

• moii

Åhå jag. Förstår, men om du blivit gravid, borde du inte gjort det nu?

• moii

Haha jag förstår, en bekant fick ett "hemmagjort" barn efter en granska lång radda med ivf och hon uttryckte det lite som att vara snuvad på ett medlemsskap som hon ändå hade känt var nödvändigt i kampen för barn tidigare, en liten exklusivitet att få barn trots att det inte skulle gå typ. Fast hon var ju glad ändå, men ja hon sa så. :)

• moii

Åt skogen :( vilket ju suger. Vi ska pausa lite och sedan kanske köra igen, just nu vill jag helst bara bort från allt.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF