Någon mer som blivit gravid tack vare D-vitamin???
Hej.
Jag och min man har försökt att få barn nu i över 6 år.Jag fick diagnosen PCO och fick rekomendationen att gå ner i vikt för att ha större chans att lyckas bli gravid.
Jag har också provat alla hemmakurer mm. men inget har hjälpt men nu har jag äntligen hittat något jag tror har hjälpt mig och jag undrar om det finns andra här som har positiva erfarenheter av just D-vitamin???
För ca.1,5 år sen fick jag veta av en tillfällighet att jag lider av svår D-vitamin brist. Jag började äta D-vitamin (som egentligen inte är en vitamin utan en hormon) och jag fick ta 7 tabletter om dagen då jag hade så svår brist på det. Det rekomenderade doset är 1 tablett per dag.
Vi hade då försökt att bli gravida i 5 år utan resultat och hade nästan gett upp men plötsligt var jag gravid. Tyvärr slutade det med MA och jag var helt förstörd. Jag förstod inte hur jag helt plötsligt hade kunnat bli gravid och trodde inte att jag skulle bli det igen men bara ett par månader efter MA var jag gravid igen och är nu i vecka 27.
Det enda förklarningen jag kan komma på är att jag började med D-vitamin för annast har jag inte ändrat på något eller provat något nytt.
Jag har även läst efteråt nu att vissa läkare håller på att forskar just kring D-vitaminens efekt vid barnlöshet och man har märkt att det faktiskt verkar finnas en samband men har någon annan hört det också?