Vuxna tillsammans med tonåringar
Hej! Min sambo och blivande barnafader nu i september är 30 och jag själv är 21... Vi träffades för 18 månader sedan via hans mamma som jag skulle fika med, då jag just fyllt 20. Jag antar att vi då passar in i din frågeställning. Anledningen till att min sambo valde mig var väl för att han tyckte att jag var söt samt seriös och stabil (jag dricker inte, ville ha något seriöst om jag skulle ha något och så tyckte han att jag tog tag i vardagsbestyr på ett bra sätt). Jag kunde stötta honom i hans åtaganden och han kunde stötta mig i mina åtaganden.
Personligen så tror jag också att människor i min omgivning skulle få en större reaktion om jag kom med en kille i min egen ålder, då jag sällan tas för 21 (förutom till utseendet då). Jag vill ha en man som förstår sig på åtaganden och är seriös, ingen kille som springer på krogen och high-fivar bästa polaren som fått till det.
Men på ett sätt så förstår jag också vad du menar. Jag träffade en tjej på 15 år som tydde sig lite till mig under ett tillfälle, och hon berättade för mig att hennes pojkvän var 25... Det kunde jag tycka att var märkligt, särskilt då jag lärde känna henne. Hon hade mycket 'barn' i sig fortfarande och hade just börjat ta klivet mot vuxenvärlden. För mig var hon en ung tjej som gärna ville ha uppmärksamhet och bekräftelse, precis som det är i den åldern, så vad den 25-åringen gjorde med henne och såg i henne kan jag inte förstå. Om jag träffat min sambo som 15-åring hade vi knappast blivit tillsammans, och om jag hade haft en 25-årig pojkvän som 15-åring hade jag idag undrat vad fan han egentligen var ute efter med mig och vad han såg i mig.