• Friedegard

Vuxna tillsammans med tonåringar

Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 13:40:34 följande:
    jag e 76a hon e 93a räkna ut själv, ja vet inte hur gamla vi va, jag vet att vi föll för varann, vi lever ihop idag, hon tar hand om mina barn med mig, hon tar hand om vårt hushåll med mig o allt, vi lever som vilken familj som helst. fattar inte va som e felet i de hela
    Att du snor hennes ungdom, en tid när hon ska hänga ute med folk i hennes egen ålder, istället tar hon hand om dig och dina barn. 

Det är egoistiskt av dig att låta henne göra det, och ja jag vet att du kommer säga att det är hennes beslut, men du är den äldre av er och har mer erfarenhet, du vet mer om vad hon kastar bort.  
  • Friedegard
    mylife skrev 2011-09-13 21:46:11 följande:
    Oftast är det tjejer som kommer från dåliga hemförhållanden. Som har behov av t ex en fadersgestalt. Tyvärr.
    ja, det gör det inte det hela bättre, det är är synd om de tjejerna, och så är det karlarna som inte begriper bättre

...eller ännu värre, de begriper och utnyttjar det faktumet .
  • Friedegard
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 21:52:26 följande:
    hörru lugn nu, tar hennes ungdom? troru inte jag har försökt prata me henne eller? när jag fick veta hennes ålder satt jag me henne flera gånger i veckan i iaf 2-3månaders tid o sa till henne att hon skulle leva sitt liv! jag försökte trappa ner me o umgås me henne trots att känslorna va starka, till slut så vart hon förbannad på mig för mitt beteende, va skulle jag göra? idag e vi lyckliga sambos.
    mylife skrev 2011-09-13 21:46:11 följande:
    Oftast är det tjejer som kommer från dåliga hemförhållanden. Som har behov av t ex en fadersgestalt. Tyvärr.
    snacka inte om saker som du inte vet stämmer, min tjej har bättre relation me sin pappa än me sin mamma, trots att dom lever ihop. de e inge dåligt hemförhållande där inte
    ja vad bra att du tänkt på det, men uppenbarligen betydde det inte tillräckligt mycket för att du skulle göra det rätta. 

Går hon i gymnasiet? har hon tid att plugga? kommer hon att ha möjlighet att plugga på universitet? Kan hon hänga ute med kompisar på helgerna? allt sånt som man ska göra utan att ha ansvar för barn? om du svara nej på en enda av de frågorna så hindrar du henne i sitt liv.

Du sa att dina barn inte var äldre än 7, så du har uppenbarligen haft en ganska lång ungdomsperiond. Ska du hindra henne att ha detsamma?
  • Friedegard
    RedRoses skrev 2011-09-13 21:57:32 följande:
    Åldern har ingen betydelse, om man är kär i någon kvittar dr hur många år de skiljer, bakgrund m.m
    Eller har ja fel?
    Klart att ålder och bakgrund spelar roll i det långa loppet, man kan bli kär i vem som helst, men det är en annan femma. Här pratar vi om att ha ett förhållande med någon som är avsevärt yngre och i en helt annan utvecklingsfas än vad en vuxen är i. 

Jag var som femtonåring superkär i min SO-lärare, det hade ju antagligen inte funkat . 
  • Friedegard
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 22:09:14 följande:
    hon går gymnasiet, hon har tid att plugga jämt, till skillnad från andra män så lassar jag inte ansvar på henne, hon tar!
    hon kommer ha alla möjligheter som hon skulle ha utan mig. hon va ute senast i fredags, hon har all frihet i världen förutom en sak då - inte vara otrogen såklart.
    min äldsta e bara 5, så ah jag hade lång ungdomstid, men kommer aldrig hindra henne till nått. jag e den som köper p-piller till henne, ok? inga planer på att skaffa barn eller sånt.
    att hon ringer min barnvakt när jag är på jobbet o säger att hon hämtar ungarna på dagis, de e upp till henne, att hon har lagat mat och lekt me mina barn under tiden jag är på jobbet är oxo upp till henne. mina barn går på dagis efter mina jobbtider, dom dagar jag tycker blir för långa hämtar grannen dom men enda sen de vart seriöst mellan mig o X så har hon tagit på sig ansvar trots att jag har sagt till henne flera gånger att hon varken behöver eller måste.
    så jag tar ingenting från henne, jag ger henne nästan all min kärlek, trygghet o allt jag kan för jag älskar henne o inge annat!
    Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, ni verkar ju kära och tar hand om varandra, men det är ju fortfarande ett märkligt förhållande, det måste du hålla med om. 

Tycker du på allvar att hon får samma chans till tonårsliv som du hade möjlighet till? (minus kriget då) 
  • Friedegard
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 23:19:31 följande:
    Södra sidan är söder om Sthlm, alltså Stuvsta, Huddinge, Fleminsgberg, Tumba, Södertälje och allt det där.
    Ja i mina ögon är ju just det jag beskriver "trendigast" eftersom det är de jag jämt ser.

Det är de där som är så konstigt, bara för hon är myndig är det okey?
    Men paret här i tråden (76an & 93an) är inte okay därför att...? Hon är inte myndig? Han har barn? Hon har inte gått klart skolan..?

Halvt ot..
    Det här med att det är okey helt plötsligt med åldersskillnad när man är äldre verkar vara som att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Två vänner till mig, 19 & 20år gamla, vart gravida när dem bara varit tillsammans i 6mån, alla höjde på ögonbrynet och försökte övertala dem till abort. Men när en släkting till mig 36 & 38år gamla vart gravida efter knappt 6mån så var alla överlyckliga för deras skull. I don't get it. På riktigt, jag fattar verkligen inte.
    Kan ju tillägga att det går mycket bättre för det yngre paret än det äldre!
    Vad är det du inte förstår? Att ett par som närmar sig 40 så är det kanske deras sista chans för att få barn men när man är 20 så begränsar man sig istället när man skaffar barn. 

Och ja det är konstigt med en karl som är över 30 som har en tjej som inte är myndig....just för att hon inte har uppnått den åldern.  
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar