• grunkan

Roliga katthistorier

Kom igen nu, vad har era katter gjort för roligheter? :D
    Alla mina katter har varit smått knäppa, så jag vet att det finns folk med roliga historier att berätta för mig när jag har tråkigt på jobbet.. ;D

Min katt sket en gång, och så "rumpade" hon sig runt i lägenheten för att torka bort det.. blä.

Jag såg henne rumpa sig in under sängen som jag låg i, tittade ner och såg henne rumpa sig ut en sväng för att sedan rumpa sig tillbaka in. Det var en sjukt rolig syn (om än disgusting att rengöra sen) ;D 

Annat dumt/roligt är att hon klättrar upp i gardinerna, spatserar ovanpå garderobsdörren och tar ut torrisar en och en med tassen innan hon äter... ^^

• Svar på tråden Roliga katthistorier
  • Turkosfjäril

Min katt är väl kanske inte direkt rolig, men smart och har en del konstiga saker för sig:
    Vi har en dörrknackare på dörren så när han vill in stoppar han in tassen under och släpper så det knackar på dörren.
    När man sover och han vill in klättrar han upp på 2a våningen utanför vårt sovrum och gnäller tills man öppnar och släpper in honom genom fönstret.
    Han försökte häromdagen stoppa ner sitt huvud i ett glas med vatten men nådde inte vattnet så då välte han ut vattnet på golvet istället...

Etc etc.., ;)

• krillesbrud

Mammas ena katt morrar när ena hunden skäller och den andra katten skäller med den ena hunden är som att ha 4 hundar hemma :P

• grunkan

Hahaha ja min katt brukar också stoppa huvudet i vattenglas xD Det gick bättre när hon var liten (såg kul ut dock) men nu får hon inte plats längre.. xD

Kom på en annan gullig sak, vi har en tom ölplatta i köket som inte blivit slängd, både botten och lock ligger där. Helt plötsligt hasade hon in sig i plattan och låg där och kikade ut... Haha xD

Hahaha kul med skällande katt! xD 

• PumpkinQueen

Min honkatt är jättearg på citrusfrukter. Förvånad Om man lägger en bit apelsinskal på golvet så smyger hon sig på det, sträcker lååångsamt ut armen så långt det går (för att slippa komma nära det läskiga skalet) och slår på det med tassen så snabbt och hårt hon bara kan...vilket så klart gör att det runda skalet sprätter iväg, gärna rakt mot henne...

Hankatten försöker ta sig in i pizza-kartonger. Vet inte varför, han kanske känner sig plattare än vad han är...han brukar ligga där inne och se ut som att han tror att han är osynlig. Skrattande

• VIldamary

Min "lilla katt" (som inte är så liten längre, 3 år). Hon fullkomligt älskar bullar och vitt bröd, hon gnager hål på bullpaket så fort hon får möjlighet och äter. Hon kan äta en hel bulle, detta var en egenhet vi upptäckte snart efter vi köpte henne, vi trodde det skulle gå över, men det är vi som fått anpassa oss...vi har nu köpt en brödkupa...

• Meisje

Min katt är som en liten bebbe. Han älskar att bli buren och vill gärna sitta på höften, med sina bakben runt min höft.
    Helst ska jag gå runt med honom ett bra tag, och han visar inga tecken på att han vill ner
    Han brukar också ta sina framtassar runt min hals och gosa in sig! Katt 
    Släpper jag ner honom så hoppar han oftats upp ngn stans som är tillräckligt högt och sätter tassarna på min bröstkorg och signalerar att han vill bli buren igen!
    Haha, stolle!! 

• charmtroll

Vår förra honkatt ÄLSKADE Zoo-godisar, så vi fick snällt bita av aphuvudena och ge henne några . Hennes storebror älskade sallad och tomat, vände man ryggen mot matbordet så var han där snabbt och norpade till sig några godbitar. Båda kom springande när man tog fram deras selar.

Vår nuvarande kattfröken tycker om att "kramas" (så som Meisjes kisse) och äter vi glass (i skål) kommer hon direkt och stirrar på en tills man ätit upp - och hon får slicka lite från skålen.

• Lilia

Vilken rolig tråd! =) Min katt brukar gömma sig bakom gardinerna i vardagsrummet. Problemet är bara att gardinen är skir så man ser hela katten.

• IceJossan

Häromdagen jagade min ena jouris sitt bakben :S Och när jag varit och simmat måste jag hänga bikinin HÖGT upp, annars stjäl hon den och drar omkring med den i hela lägenheten. Medans den är blöt. Wohoo :P

Hade en annan jouris som var jättesugen på korv och ost som jag hade vid badkarskanten - trodde jag! Hon stal en bit melon. Den såg jag aldrig röken av, åkte ner med skal och allt antar jag. Hon var skygg för främmande, men höll de i en bit melon kom hon fram och lät sig fjäskas för.

Ännu en annan jourkatt var olidlig med att putta omkring vattenskålen som hon prompt skulle plaska i. För att få henne att låta bli den så fick jag varje morgon ställa fram en badbalja med 2 cm vatten och en leksak i. DÅ var hon nöjd :)

• södertälje

Kommer fram som en hund när besökare ringer på dörren ,undersöker påsar när man handlat ,snuttar öronsnibbar  när jag lagt mig några snutt på varje öra ,kommer och hämtar mig när jag är hos grannen och han vill gå in (vi bor i hus)

Svar på tråden Roliga katthistorier