Hur separerar man när man har hus, barn osv...
Vi äger ett större hus tillsammans (sambor), har två barn och ett på väg och vi båda arbetar på obekväma arbetstider. Jag vet inte vart jag ska börja, vet bara att jag måste komma härifrån för det här går inte längre. Det är ingen bra miljö för våra barn att växa upp i, ständiga bråk och brist på kärlek oss vuxna emellan.
Men hur gör man? Vart börjar man? Hur klarar man av allt praktiskt som ekonomiskt?! Vill så gärna att barnen ska få gå kvar i skola/förskola men det är svårt att hitta bostad i området eftersom det är så populärt... kan barnen gå kvar i samma skola/förskola även om jag flyttar med dem?
Om han vill behålla huset, tar han över mitt lån? Får jag ut något utöver det, marknadsvärdet? Vi köpte huset för ett mycket lägre pris än vad det är värt eftersom det sköttes inom familjen, men om vi nu separerar så måste jag ju ha möjlighet att ha råd med ett nytt boende, hur gör man?!
Känner mig förvirrad och rädd, men har hamnat i dessa tankar än en gång. Det går inte. Man måste vilja ordna upp förhållandet båda två, när den ena inte orkar eller vill så kan ju inte jag stanna bara för att jag så gärna vill att det ska fungera. Det fungerar inte och kommer aldrig göra det heller antagligen.