• Coffy

Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?

Hej
    Ska ta min första spruta idag, någon men som precis börjat eller ska börja som vill dela tankar ?
    Själv är jag 25 år och gått igenom 6 kurer pergotime utan resultat innan jag bytte läkare och fick puregon.
    Tycker det är ganska läskigt, men framför allt skönt att ta ett nytt steg :)

• Svar på tråden Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?
  • Skuttan83

Hej!

Jag började med Puregon 8/9 på dos 75. Jag var till läkaren nu i onsdags och på VUL kunde han se några små äggblåsor, en som var 9 mm. Jag ska fortsätta på samma dos till måndag 19/9 då jag ska tillbaka till läkaren för ett nytt  VUL.

Har du känt av något i magen? det gör jag, det känns som mensvärk längst ner i magen fast det är svagare än då jag har mens. På min läkare lät det som att det var ovanligt vid så låga doser som 75, mer vanligt då man tar stora doser inför äggplock till IVF.

• Coffy

Hej ! Tack för ditt svar.
    Tog min tredje spruta igår kväll, känner inte av något speciellt, dock tycker jag att jag har mycket mer flytningar än vanligt, inga ÄL-flytningar utan vanliga rinniga. Men det kanske inte har nåt med saken att göra.
    Ska på VUL på måndag, tror faktiskt inte att det kommer vara några sensationer eftersom min cykel är ganska lång, brukar ha ÄL vid dag 23 ungefär (i alla fall med pergotime) så måndag dag 11 tror jag inte det hänt så mycket.  Men man kan ju alltid hoppas.
    Är det din första gång med puregon? Har du tagit pergotime tidigare?
    Kram 

• Skuttan83
    Coffy skrev 2011-09-16 12:45:09 följande:
    Hej ! Tack för ditt svar.
    Tog min tredje spruta igår kväll, känner inte av något speciellt, dock tycker jag att jag har mycket mer flytningar än vanligt, inga ÄL-flytningar utan vanliga rinniga. Men det kanske inte har nåt med saken att göra.
    Ska på VUL på måndag, tror faktiskt inte att det kommer vara några sensationer eftersom min cykel är ganska lång, brukar ha ÄL vid dag 23 ungefär (i alla fall med pergotime) så måndag dag 11 tror jag inte det hänt så mycket.  Men man kan ju alltid hoppas.
    Är det din första gång med puregon? Har du tagit pergotime tidigare?
    Kram 
    Hej. Var på ett nytt vul idag och en blåsa är nu 18 mm så ska ta Overelle (eller vad det nu heter) äl-spruta nu ikväll, spännande! tänker kolla med äl test imorn och kanske på onsdag beroende på hur det går. Har jag inte fått mens om 2v så ska jag kolla ett gravtest. Håller verkligen tummarna, men vågar inte ta ut något i förskott. Vägen till ett barn känns fortfarande lång!

Hur har det gått för dig idag? börjar det växa några äggblåsor?

Jag har inte testat Pergotime utan fick börja med Puregon direkt, och det här är mitt första försök. Så är glad att det gått så bra och fort. Men som jag skrev så vill jag inte ta ut något i förskott, kommer bli så besviken då.

Jag har också haft mer flytningar än vad jag annars har och är övertygad om att hör ihop med Puregonet. Och att ha lite ont i magen, som jag haft och fortfarande har, var tydligen vanligt enligt läkaren jag träffade idag, inget farligt alla fall.

Håller tummarna för oss! Fortsätt gärna att skriv, är bra att ta del av varandra och känna att man inte är ensam i strävan efter sitt efterlängtade barn!

Lycka till!!
  • Coffy

Hej

Jag var också på VUL idag, den första sen jag började spruta. Det hande inte hänt så mycket som jag misstänkte, flera st lika stora på kring 8-9 mm. Ska fortsätta med samma dos alltså 50IE och komma tillbaka på fredag. Hoppas det hänt nåt då.
    Vad kul att du fått ett fint ägg, vilken cykeldag är du i när den är på 18mm?

Ovitrelle har jag tagit en gång tidigare, kände faktsikt inte så mycket med den, vissa verkar ju ha alla gravsymtom som finns (eftersom det är gravhormonet man sprutar in), men jag kände ingenting. Fick dock ett plus på stickan ca 5 dagar efter att jag tagit ovitrelle , men det va ju falskt eftersom man inte ska testa tidigare än 10 dagar efter sprutan. Men jag ville bara ha ett plus, även om det var falskt ;).

Lycka till nu, håller tummarna för dig !

• Skuttan83

Det är ju jättebra att du har flera som är 8-9mm, då finns det goda chanser till att ett eller fler fortsätter att växa. Jag hade också en som var 9mm på mitt första VUL (på 7e dagen med Puregon).

Vet inte riktigt hur jag ska räkna ut cykeldag, men jag fick mens 6/9 och började med Puregon på 3e dagen så om man räknar från första mensdagen fram till idag så är det 14 dagar. Puregon tog jag i 11 dagar. Har jag tänkt rätt?

Jag kollade faktiskt ett äl-test ikväll, vet att det är på tok för tidigt men tyckte de kunde vara kul och det visade förstås inget, ska kolla imorgon istället å hoppas på mer tur då. Vet du om du hade ÄL förra gången du tog Ovitrelle?

Tack! ska bli spännande att höra hur det går på fre.

• Coffy

Hej hej.
    Hur gick det med ÄL-sprutan? Känner du något speciellt?
    Imorgon ska jag på andra VUL, hoppas innerligt att det växt ett ägg eller kanske två ;)
    Håller tummarna för dig !

• zorba100

Hej! Jag ska börja med menopur nästa vecka (liknar puregon). Det är tredje gången jag tar det och hoppas på resultat den här gången. Tälamodet börjar ta slut nu. Lycka till!

• Skuttan83
    Coffy skrev 2011-09-22 15:58:37 följande:

Hej hej.
    Hur gick det med ÄL-sprutan? Känner du något speciellt?
    Imorgon ska jag på andra VUL, hoppas innerligt att det växt ett ägg eller kanske två ;)
    Håller tummarna för dig !

Hej.
    Jag tog ju sprutan på måndag kväll och det ska ta 24-36 timmar till äl. Igår hade jag jätteont i magen nästan som kramper längst ner, vet inte vad det berodde på kanske var det äl. Har testat 2 äl-test som varit positiva men Ovitrelle kan tydligen göra att testen är falska Rynkar på näsan. Sen är jag så nojjig att vi ska missa själva äl och att det lilla ägget inte ska bli befruktat.

Det är bara att vänta på om mensen kommer eller inte.

Väntar med spänning på att höra hur det går för dig imorgon. Lycka till!
  • Skuttan83
    zorba100 skrev 2011-09-22 22:08:49 följande:
    Hej! Jag ska börja med menopur nästa vecka (liknar puregon). Det är tredje gången jag tar det och hoppas på resultat den här gången. Tälamodet börjar ta slut nu. Lycka till!
    Hej.
    Hur har det gått när du tagit det tidigare, har du fått fram några ägg då? blir det ivf för er sen om det inte funkar med Menopur?

Ska hålla tummarna för dig med!
  • Coffy

Hej Zorba100 ! Jag förstår att tredje omgången får tålamodet att tryta, själv är det första gången med puregon så det är  mest spännande ;). Hur har det vart de två första gångerna för dig? Växte det några ägg?

Själv var jag på VUL igår, hade två st ägg som var 12mm, gyn var ganska hoppfull om att de skulle vara färdigväxta till på måndag så då ska jag tillbaka och kolla o ev ta ovitrellesprutan, för att sedan göra insemination på onsdag. Hoppas hoppas att äggen vill följa den tidsplanen och att de båda är kvar tills dess :). Ska fortsätta ta samma dos puregon till på måndag.

Skruttan83, hur går det för dig? Hur många dagar samanlagt fick du ta puregon?

Kram kram 

Svar på tråden Börjar med Puregon 50IE idag, nån mer?