• SOL123

Sluta amortera?

Någon som vet om man kan sluta amortera på ett topplån. Har huset ute för försäljning och det går trögt, undrar då om man kan få ta bort amorteringen på huset när det ändå är ute för försäljning? Annars tror jag väl man måste amortera? Men om det ändå är ute för försäljning men när bostadsmarknaden ser ut som den gör, kanske man kan det??? någon som vet?

• Svar på tråden Sluta amortera?
  • Kjell2

Troligtvis inte, kolla ert låneavtal och ta sen ett snack med banken.

• Tomten pÃ¥ hÃ¥let

Det går i vissa fall att få amorteringsfritt på ett topplån om du har en bra anledning till att göra en sådan förfrågan. Boka in ett möte med din bankman/kvinna.

• Sale

jag kollade det förut - vad som gällde för amorteringsfria perioder. Det skulle tyop vara något väldigt speciellt som att en av oss belv arbetslös för att det skulle gälla.

• 223

Jag amorterar inte på mitt lån, har inget topplån utan bara ett vanligt huslån. Banken är väl bara glad att man inte amorterar för då får de in mer ränta.

• flicstoria

Vi hade amortering på ett av våra lån, men då vi fick barn och en sämre inkomst pga av föräldraledighet så fick vi göra ett avbrott på amorteringen. Då hade vi inga bottenlån ska jag väl tillägga

Svar på tråden Sluta amortera?