• myran82

Mindre docka med mjuk kropp som INTE är rosa. Finns det?

Jag blir så trött på att leta docka till sonen.

Varken jag eller pappan gillar rosa så en rosa docka vill vi inte ha men det verkar vara det enda som finns? Har hittat några "pojkdockor" men de är så stora (över 40 cm ungefär) och vill ha en runt 30 cm då han själv är ganska liten, 1½ år.

Hans gammelfarmor har en docka som han tycker om att greja med, krama & pussa  =) Jag har en liten sen jag var liten, men den har hård plastkropp och jag vill ha en mjuk till honom.

Har även kollat lite efter dockvagnar, verkar inte heller finnas några neutrala eller av bra kvalite längre?
     Har min gamla kvar, men tänkte vänta med den till han är runt 4-5 år eftersom jag är ganska rädd om den och en vagn vill jag köpa i julklapp till honom nästa år.

Kom med tips vart jag kan hitta fina mindre dockor utan massa rosa!

• Svar på tråden Mindre docka med mjuk kropp som INTE är rosa. Finns det?
  • Pyrola

Ikea säljer mjuka dockor såg jag i deras senaste katalog såg lite ut som kopior av dem söta Rubens dockorna.

• Lia och bäbisen

ikeas dockor var ett bra förslag! Tänkte precis själv föreslå rubens barn, jag älskar dem! Finns i olika storlekar och utförande! Googla dem o se, underbara!

• myran82

Rubens känner jag till, men vill ha en med hårt huvud, fötter & händer.

Han har en helt mjuk men den gillar han inte alls.

• sahara sahara

Ikeas dockor är helt mjuka, förutom att det är något hårt i axel- och höftleder.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Pyrola

Vi har en klassisk  skrållan dvs mjuk mage men hårda ben, händer och fötter

• Tezz80

Har oxå haft problem att hitta bra docka... fick tillslut bli en som hade lite rosa kläder men köpte nya kläder till den. Brio gör fortfarande vagnar i andra färger än bara rosa.

• myran82

Skrållan kommer han få sen (har en fin sen jag var liten med skivor till) men än tycker jag den är förstor.

Tezz80: Får nog göra samma här, men känns så onödigt att de ska vara så riktade till flickor (inte för jag bryr mig så mycket om tjej/killfärger men rosa är fult)

Får kolla brio-vagnarna =)

• Tezz80

Lilleman älskar Hello Kitty så vi lät sy upp kläder i mörkblått o vitt med Hello Kitty på och oj vad stolt han var/är. Han fick det i julklapp då drygt 2 år

• Lia och bäbisen

Tycker att jag brukar se "vanliga" dockor överallt, även utan rosa detaljer?!? Har du kollat typ eko och liknande?

• myran82
    Lia och bäbisen skrev 2011-09-13 21:46:35 följande:
    Tycker att jag brukar se "vanliga" dockor överallt, även utan rosa detaljer?!? Har du kollat typ eko och liknande?
    Jag har kollat br, br, lekmer, & hiko. Även leksaksaffären på vår ort.

Eko?
Svar på tråden Mindre docka med mjuk kropp som INTE är rosa. Finns det?