Inlägg från: Marmacita |Visa alla inlägg
  • Marmacita

Prematurer och felbehandling...

jag har märkt att det beror ju mycket på vilken personal det är ja. Hade en läkare nån vecka eller så som var superärlig o sa verkligen att alla behandlingar e ju lite experiment då barnen dessutom inte kan säga exakt vart de har ont tex så både läkare o personal får ju gissa lite...:-P   men här där jag ligger nu så eju allt bestämmt via oss om det större behndlingar liksom o det känns skönt

o just nu e vi de ända som ligger hät så har personalen 100% uppmärksamhet    

o det med cipappen låter ju verkligen fel....en av mina har fprtfarande den kvar men håller på att tränas ur men det eju så att så fort hon tröttnat enligt antagligen mig eller personalen så lägger vi henne igen. ingen ide att pressa dom mer än nödvändigt liksom eller stressa med det bara för att liksom som personalen säger här. 

• Marmacita
    NICU skrev 2011-09-24 16:00:44 följande:
    Nä, det ska inte stressas ur CPAP:en, man ska träna ur korta stunder i början, inte trötta ut barnen. I början orkar de kanske någon timme men sen får de tillbaka den direkt om de visar att de börjar bli snabbandade eller om andningsmönstret ändras till ansträngt på något sätt. Så trodde jag att man gjorde överallt =(

jamin e dessutom v 35 (födda v29) de vill välö helst att hon ska vara fri från den oxå då hon visar så bra tecken på att hon vill amma på mig.  just nu e det väldigt tveksamt oxå för hon visar jättetydligigt att hon trivs utan den o ligger på 95-100% men med cipappen lite sämre MEN proverna visar att hon samlar på sig koldioxiden tyvärr...   men men tar dag för dag o ser det efter henne o proven liksom man får ju inte stirra sig blint på en sak liksom bara
Svar på tråden Prematurer och felbehandling...