• aussiemia

Ni med ADD/ADHD är ni klumpiga?

För det är jag. I hela mitt liv har jag tappat saker, gått in i väggar och dörrar, klämt fingrar, slagit i tår, kört mascaraborsten i ögat,  missat munnen vid tandborsting och varit allmänt fumlig. Jag är inne på min andra iPhone eftersom jag tappar den i golvet mest hela tiden. Den nya måste nu lämnas in för ett nytt skal. Igen.
    Plocka ur diskmaskinen är ett gissel, eftersom det ofta kan var lite fuktigt, då kan jag vara säker på att tappa ett glas eller en tallrik. Gärna ned på stengolvet.

Är det fler som är så, eller är det bara jag som är klantig till det yttersta? 

• Svar på tråden Ni med ADD/ADHD är ni klumpiga?
  • Takex

Japp! Jag ser det dock inte som klumpig utan brukar säga att jag är otålig. Jag kan se mig själv ha sönder saker i onödan för att jag inte orkar göra det noggrannare/långsammare/korrekt etc. Jag är också alltid full i blåmärken, speciellt på armbågarna, knän och smal ben för att jag går in i möbler.

• EllanEriksson

Min kille e likadan och han utreds för ADHD/ADD.... Han tappar saker, slår sig... Att rollspela med tärningar är otroligt irriterande när han förlorar tärningar om och om igen....åsså vill han låna av mig x)

• Fluffskalle

Ja... Går in i saker, faller, tappar grejer.

• ThisIsMe

YES!
    Jag tappar grejer, spiller mat, missar munnen när jag dricker, snubblar på sladdar, slår i tårna, ramlar över skor, stänger skåpluckor alldeles för hårt, etc etc. Det är ju saker som de flesta gör ibland, men för mig är det inte bara ibland xD
    Jag har diagnosen ADD.

• ratwoman

Japp här är en till. Snubblar över mig själv. Tappar saker hela tiden allmänt fummlig. Har diagnos adhd

• aussiemia

Så himla häftigt att inte vara ensam! När jag gick i sjuan så fick jag glasögon och då sa pappa att det var förmodligen var förklaringen till min klumpighet. Men glasögonen hjälpte inte ett skit ;) Alltså- jag är så himla glad, nästan euforisk (utan att vara hög eller så ;), sedan jag började med ritalin så har mitt livs pusselbitar fallit på plats. Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb, utan intervju! Jag skickade in en random ansökan och följde upp med de vanliga tlfsamtalet (utan att få tag på rätt person) och åkte till slut helt sonika in till huvudkontoret! Det gick 1 vecka och förra veckan ringde han och erbjöd mig fast anställning! Jag hade ALDRIG vågat åka in och göra en sådan sak innan!

• Hyperduttan

Nopp :)

Men är inte detta vad som benämns som ADHD/ADD + DAMP? :)

• Breakdown

Japp som faan!
    Jag kan inte räkna på mina båda händer hur många av mina fina tröjor som är förstörda på grund av kaffefläckar.
    Jag river ner saker, slår mig, ramlar och är allmänt klumpig HELA tiden!
    Urjobbigt! :(

• Hyperduttan

Läs här ;) http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=876

:) I vissa län när ADHD-utredning görs så innefattar det även sjukgymnast och arbetsterapeut, jag gissar att det kan vara om man även berättat att man har "klumpighet"... för att se om man har även DAMP?

• Takex

Jag har då verkligen inte damp, haha. Jag har diagnosen inattentive ADHD och det är allt (alltså ADHD utan hyperaktivitet). Jag har aldrig tagit upp att jag är "klumpig" för det hade aldrig slagit mig att det skulle vara bra att nämna. Jag kan känna själv att det är när jag ADD:ar som jag blir "klumpig" för att jag orkar inte längre och blir otålig, det ska gå fort, helst ska det redan vara gjort och då flyger det glas och jag går in i allt. Lite fart ska det ju vara i livet!

TS, jag skulle kunna gifta mig med min medicin så jag vet PRECIS vilket underbart lyckorus du känner! Äntligen kan man vara den man egentligen är under den där ADDn!

• pute

Haha, hemskt att jag skrattar när jag tänker efter hur många dörrar jag gått in i. 
    Det är ju ganska sjukt ändå, man har ju gått igenom en dörr, ätit med gaffel eller borstat tänderna 10000 gånger men ändå lyckas man!

www.addvardag.blogg.se

minvardag@live.com 

Svar på tråden Ni med ADD/ADHD är ni klumpiga?