• Äldre 4 Jun 10:13
    30244 visningar
    25 svar
    25
    30244

    Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?

    Hej hej,
    Skönt att höra att det gått bra för så många:).
    Själv opererades jag för utomkveds för 5 veckor sedan. Var då i v.9. själva graviditeten satt i vänster äggledare och sen hade jag 2 cystor i den högra äggledaren.. Jag fick behålla båda mina äggledare men ska tillbaka på återkoll i mitten på juni så hoppas att även cystorna är borta då, dom gjorde inte något åt dem under operationen.

    Nu känns det som kroppen kommer tillbaka bra men är så klart ändå orolig för att samma sak ska hända igen.
    Jag hade även ett missfall i Januari i v.6 så har väldigt lätt att bli gravid verkar det som men desto svårare att få till det ordentligt.
    I fredags fick jag min första mens (tror jag) eller i alla fall en blödning - den varade dock bara i 2 1/2 dagar, jag har normalt mens i 6 dagar. Vet inte om jag ska räkna detta som en vanlig mens eller som att kroppen försöker komma tillbaka...???!!??!!
    Vet inte om jag vågar testa att bli gravid igen såhär nära inpå - vi hade inte planerat att bli gravida just nu men det bara blev så. Så nu är vi väldigt försiktiga då vi givetvis vill ha barn inom snar framtid men känner att kroppen måste få vila lite först.
    Vad tror ni? Tog det lång tid för er kropp att återhämta sig?

    Hmm denna oro är såååå trist - trodde att allt skulle gå som en dans men det gjorde det tydligen inte. .

    Håller tummarna för alla :)

  • Äldre 4 Jun 15:22
    #14
    acinna skrev 2012-06-04 14:59:52 följande:
    Tjingeling77: Du är välkommen till tråden där vi som haft X finns:
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m50275883.html 
    Tack tack:)
Svar på tråden Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?