• NattAl

Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?

Hej !

Ser att detta är en gammal tråd men känner att jag behöver bolla tankar o få lite råd !

För nästan 6 år sedan fick jag ett utomkvedhavandeskap , fick behandling med metotrexat men de hjälpte inte . Efter nästan 2 månader efter cellgiftsbehandlingen så fick jag en otrolig smärta i magen o åkte in akut ! Blev hemskickad dom sa då att de va efterskalv från cellfigterna. Några timmar senare hittade min mamma mig på toaletten , jag hade då båda bajsat,kissat på mig samt spytt ner mig ! Alltså min kropp höll på att lägga av , efter två dygn sedan på sjukhuset så ville dom skriva ut mig igen ! Som tur va så va de en annan läkare som undersökte mig och upptäckte då att jag hade fritt blod i buken upp till lungorna . De blev akut op samt att dom fick återuppliva mig under operationen för kroppen va helt förstörd ! Jag låg inne efter detta i nästan 1 månad , jag va helt slut i kroppen o hade så ont ! Dom hade fått göra ett titthål samt öppna mig på båda sidor då dom inte kunde se för allt blod vart x:ET hade suttit . Men min vänstra äggledare sprack !

Detta är sjävklart ett väldigt ovanligt fall , ha aldrig stött på nån som har liknade . Efter detta ha jag aldrig blivit gravid igen , ha inte försökt men ha inte skyddat mig !

Nu blir jag 30 i höst och har hittat min soulmate o vi längtar så efter barn ! Vi ha försökt nu i nästan ett år, men inget ! Ha vart o gjort tester jag har friska äggstockar och väldigt intensiv ägglossning. Min sambo är 5 år yngre än mig så han ska de inte va några problem med ! Jag känner bara att jag tycker de är en så pass stor miss från läkarnas sida o tycker man borde få hjälp med tanke på riskerna o de man ha gått igenom !

Ha nån vart med om liknade ? Behöver se ljuset i tunneln känner jag ????

Svar på tråden Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?