• Anonym (Fattig)

Låna trots för mkt kreditUPPLYSNINGAR och allmänt dålig kreditvärdighet.

Jag har massvis av småskulder som ligger och skvalpar varje månad tillsammans med CSN-lån och ett annat lån och så en dyr hyra. Jag tjänar 19000kr FÖRE skatt men dessa pengar räcker inte för mig varje månad.

Jag är ensamstående och har en dotter på 7 år. Varje månad går pengarna direkt till alla räkningar eller alla, det räcker inte ens till alla räkningar, så jag har inte ens pengar att leva för varje månad ju. Vore ju lyx om man hade som den där normen säger drygt 2000kr för mig som vuxen och 1500 ca för barnet om det inte var mer t.o.m  men jag har inte ens 1000kr för oss båda att leva på per månad.

Enda sättet jag kan lösa detta är om jag kan betala undan allt som kommit efter, alla inkassoskulder och obetalda räkningar m.m och bara betala till ETT ställe varje månad, det skulle ju minska mina kostnader radikalt!!! MEN jag kan inte bli beviljad lån någonstans ifrån!!! Ingen godkänner mig, jag har inte fått betalningsanmärkning ÄN och jag har fast tjänst med fast inkomst varje månad, anledningen att jag inte kan betala nu är för att det är för mkt utspritt.  Behöver samla ihop allt.

Är det någon som vet om man kan bli beviljad ett lån någonstans trots att man har för mkt upplysningar och är nära att få anmärkningar?? FInns det inte NÅGON bank lr liknande som kan hjälpa mig?? Jag mår så oerhört dåligt pga allt detta och dras med konstant ångest och jag blir som apatisk till sist och uppgiven och struntar i alltihopa nästan för jag kämpar och kämpar och kämpar men ändå händer inget, jag kommer ingen vart så att säga så jag orkar inte längre.

• Svar på tråden Låna trots för mkt kreditUPPLYSNINGAR och allmänt dålig kreditvärdighet.
  • Kjell2

Medlemslån via facket?
    Gå och prata med din bank och förklara precis hur läget ligger till. Ha alla siffror, skulder, räntor, inkomst, kostand mm framför dig. Visa på en budget där du går runt om du får ett lån med vettig ränta från dem.
    Kan du fixa borgensman/medlåntagare kan det också bli enklare.
    Har du någon säkerhet, lågt belånad bostad, annan fastighet odyl blir det också enklare.

• Anonym (Fattig)

Har ingen säkerhet och har försökt höja mitt befintliga medlemslån i banken men de vill inte låna ut till mig då de inte tycker jag är kreditvärdig, trots att jag visat på att jag kan klara mig om jag får höja lånet med en viss summa men nej det är tvärstopp.

Kan man byta bank och söka medlemslån i annan bank?

Känns som det bara är kört

• Kjell2
    Anonym (Fattig) skrev 2011-09-14 08:46:24 följande:
    Har ingen säkerhet och har försökt höja mitt befintliga medlemslån i banken men de vill inte låna ut till mig då de inte tycker jag är kreditvärdig, trots att jag visat på att jag kan klara mig om jag får höja lånet med en viss summa men nej det är tvärstopp.

Kan man byta bank och söka medlemslån i annan bank?

Känns som det bara är kört

Du kan alltid försöka men det blir nog svårt. men gå och prata med dem istället för att klicka runt på nätet.

Du har inget att sälja (hemelektronik, kläder, smycken) för att betala av några av dina skulder och få ner månadskostnaden?

Medlåntagare eller privatlån är inget alternativ? Föräldrar t ex.

Ett annat råd är att kontakta budgetrådivare i din kommun. Ring komunens växel och fråga. Där kan du få en del hjälp.

• Anonym (Fattig)
    Kjell2 skrev 2011-09-14 08:50:41 följande:

Du kan alltid försöka men det blir nog svårt. men gå och prata med dem istället för att klicka runt på nätet.

Du har inget att sälja (hemelektronik, kläder, smycken) för att betala av några av dina skulder och få ner månadskostnaden?

Medlåntagare eller privatlån är inget alternativ? Föräldrar t ex.

Ett annat råd är att kontakta budgetrådivare i din kommun. Ring komunens växel och fråga. Där kan du få en del hjälp.

Har inget att sälja av värde. Banken sa att jag drar ned kreditvärdigheten även om jag har en medlåntagare, har försökt med min mamma förut.  Privatlån får jag inte heller, får ingenting.

Vad kan budgetrådgivaren göra???
  • Susanne905

Tyvärr kommer du nog inte få lån någonstans med de förutsättningar du har. En budgetrådgivare kan hjälpa dig att se över och planera din ekonomi...

• Mandy1981

men hur ser det ut med allt annat?? Har du underhåll, försörjningsstöd, bostadsbidrag,...????

• Anonym

kan du inte kolla upp lendo.se , där ger flera långivare en erbjudande om olika lån och man får bara en förfrågan hos UC! borde ju finnas någon som lånar ut till dig trots dina förutsättningar.

• Mandy1981

kolla inte på lendo.se eller försök privat via familj osv, detta gör saken bara värre. Vad sägs om privat konkurs?? Om du bara ha 1000 kr per månad kvar att leva på vet du ju redan hur det känns att leva sparsamt. Vid privat konkurs får du en skuldsanering, måste leva på existensminimum i 7 år och är skuldfri efter detta. Och existensminimum är mer än 1000 kr per månad

• Anonym (Fattig)
    Anonym skrev 2011-09-14 09:14:45 följande:
    kan du inte kolla upp lendo.se , där ger flera långivare en erbjudande om olika lån och man får bara en förfrågan hos UC! borde ju finnas någon som lånar ut till dig trots dina förutsättningar.

Nix, finns INGEN som vill låna ut till mig

Jag vet hur jag ska sköta ekonomin bara jag får undan det som jag ligger efter med, pga det så lyckas jag aldrig komma ikapp. För min ekonomi har inte utrymme att komma efter med NÅGOT!!!

Jag m

• Anonym (Fattig)

Jag mår så dåligt och har sån oerhörd ångest pga detta också.

Svar på tråden Låna trots för mkt kreditUPPLYSNINGAR och allmänt dålig kreditvärdighet.