• Anonym (ARG)

Stämningsstabiliserande medicin

Har ni ätit någon slags stämningsstabilsierande medicin som verkligen fungerar och jämnar ut humöret?

Som det är nu är jag deprimerad men jag kan bli så otroligt ilsk att jag skrämmer mig själv verkligen, så arg att jag bara vill skrika och slå tills ilskan går över igen. Detta är dock inte det ultimata sättet, jag är så oerhört lättretlig och när jag är uppretad så finns det nästan ingen gräns för ilskan. Ska träffa en läkare på fredag men jag ville höra med er här som ev har ätit någon form av mood-stabiliser om vilka som är bra och verkligen hjälper så jag kanske kan komma med förslag också eller veta vilken som absolut inte funkar om han föreslår någon medicin. Jag har ingen erfarenhet av dessa men har försökt läsa lite men tänkte att jag slänger ut en fråga här och hoppas på lite svar.

Tack.

• Svar på tråden Stämningsstabiliserande medicin
  • Lilith Dark

Om en medicin fungerar eller inte är ju väldigt individuellt, så en medicin som kanske inte fungerat alls på en person kanske skulle fungera jättebra på dig.

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • Anonym (ARG)

jo så mkt vet jag men jag skulle gärna höra lite vad andra tycker har fungerat och vad det är de provat. Vet inte mkt om världen av stämningsstabiliserande, har provat en sort bara men minns ej vad den heter. Är dock oerhört less på att ha dessa humörsvängningar konstant.

• Lilith Dark

Sen beror det ju också på varför du har humörsvängningar. Jag tror att det är bättre att börja i den änden istället för att gå direkt på mediciner. Det kan ju vara något som går att hitta en lösning på ändå.

• Anonym (ARG)

Jag vet inte vad jag har för humörsvängningar, jag har iaf provat stämningsstabiliserande förut för att få jämnare humör.

Därför jag ville höra lite med andra om just detta.

• Lilith Dark

Jag har provat Lamictal som inte fungerade alls, och nu äter jag Seroquel som fungerar hyfsat. Dock tog det ungefär två år att ställa in rätt dosering.

Svar på tråden Stämningsstabiliserande medicin