• Jessiika

Julklappar till två-månaders bebis?

Vårat första barn är beräknat 20:e oktober och kommer således att vara ca 2 månader vid jul om liten behagar sig att komma ut vid BF.

Detta är ju egentligen ingen fråga, då man kan göra precis som man vill och det inte spelar någon roll hur man väljer att göra, men det här med julklappar!

Av släkt och vänner kommer ju liten få en del julklappar, men hur gjorde ni föräldrar till era småttingar i den åldern?

Köpte ni julklappar, slog in dem och la dem under granen?
    Eller köpte ni liksom bara saker som ni/bebisen behövde?

Hur gjorde ni första julen när era små var ca 1-3 månader? :)

• Svar på tråden Julklappar till två-månaders bebis?
  • lövet2

Då har babyn fått ett eget gosedjur och någon leksak som behövs längre fram. Lite kläder också kanske. Men julklapparna har främst varit till för att äldre barn ska se att babyn också får julklappar, och för att kunna visa barnet fotografier om några år på den första julen ...

• 071001

Kan inte tänka mig att Siri skulle ha fått nåt speciellt om hon var så liten kring jul.

• KattenKorven

Hon fick ett set med tallrik, djup skål och mugg. Var 1 månad. Det var bara för att hon skulle ha fått något, om hon skulle fråga när hon blir större. Sen fick hon av våra föräldrar, mer grejer än av oss.

• Boel1

Någon liten sak har de väl fått, oftast kläder eller något som behövts, mest för att syskonen har tyckt att bebisen skulle ha något!

• Zäta

Min dotter är född 20e oktober (2006)

Av oss fick hon:

Kläder
    Mobil till sängen
    Bitringar
    Registreringsskylt till vagnen
    Nån leksak

Av släkten (mina föräldrar har en tendens att ge lite väl mycket)

Nästa steg på bilstol
    Lära gå vagn
    Babygym
    Kläder
    Pengar
    Leksaker
    Böcker
    Tavlor
    En leksaksspis
    Tallrikar och sånt 
    Massa övrigt som jag nog glömt.
    Ett badkar med leksaker till 

• hymafr

Har en som var 8 veckor sin första jul.

Har inget minne av andra julklappar än de som släkten gav. 

• Jennicken

Våran son var 1 månad i julas. Vi hade inte köpt något till honom. Kändes en aning löjligt om vi först skulle slå in julklappar och sedan öppna dom. Däremot hade släkten köpt julklappar till honom. Så det räckte och blev över....första barnbarnet/syskonbarn, ja ni kan ju tänka er ;)

• 071001

ZandraJ, oj, vad hade de kvar att ge till ettårsdagen?

• Eleator

Vårt barn kommer vara ca 3 månader i jul. Jag tror inte att vi kommer ha köpt så mycket leksaker innan dess (det är väl ungefär då barn börjar intressera sig mer för den typen av saker) så vi kommer nog ge barnet några pedagogiska saker. Det skulle vi ju kunna köpa ändå, och barnet lär ju inte förstå det där med julklappar så det blir nog mest för vår skull, som en jultradition.

• Minttu

Ingen av våra små har fått den första julen av oss föräldrar. Men släkten har ju köpt desto mer :)

• myskatt

Dottern var tre veckor första julen. Hon fick 10 000 kr på sitt sparkonto av oss.

• Zäta
    071001 skrev 2011-09-14 12:29:02 följande:
    ZandraJ, oj, vad hade de kvar att ge till ettårsdagen?
    Haha. Massa annan skit :P

Våra barn har väääldigt mycket leksaker. 
    Det är släktingar som köper allt typ.

Hon fick även en gåstol i julklapp kom jag på. 
  • Juppepuppe

Första barnet köpte vi litegrann, men andra gjorde vi inte det. :) Kändes så speciellt att ha ett barn första gången att vi ville köpa hela tiden! Nu med andra blir det med efter behov.

• Snösparv

Vår ficka föddes plötsligt innan jul och låg kvar på neo då, den julen fick hon inga julklappar av oss eftersom vi inte hann köpa nån. Vi hann heller inte fixa till alla vi tänkt, så det var inte bara hon. I annat fall hade vi köpt till henne.

• Fru Ynghagen

Min yngsta dotter var 2 månader under sin första julafton och istället för julklappar köpte vi en babygunga, en sån där babysitter monterat på ett stativ som gungar av sig själv. Vi slog inte in den, och hon fick den dessutom lite innan jul. Det var mer som en "lyxig" grej som vi kanske inte skulle kostat på oss/henne om hon skulle fått julklappar också. Och hon var inte så intresserad av att öppna julklappar ändå

21 år och blivande fyrabarnsmamma
  • EllanEriksson

Köp nått mjukisdjur bara, det är nått som troligen kommer finnas med många år :)
    Jag har en stor pastellrosa nalle jag fick när jag föddes(26 dagar innan jul -92) och den hänger kvar än! x)

Svar på tråden Julklappar till två-månaders bebis?