sju27 skrev 2011-09-15 21:48:57 följande:
Hej! Ja absolut, bara kul om vi kan vara flera st som följs åt!
Ja, det kom som ett chock besked för mig med, visst antog jag att det måste ju vara nåt lurt efetrsom vi försökt bli gravid i snart två år, men inte att det var en " riktigt sjukdom".. om du förstår.
Ja, jag käkar lchf jag med, älskar det, men går inte ner så fort pga av min ämnesomsättning och troligen sköldkörteln, dessutom har kvinnor med PCO:s svårare att gå ner i vikt än andra människor. vilket blir hetl fel när de sedan nekar en och vill att man ska gå ner i vikt.. utan hjälp från sjukvården!
Jag vet inget jag heller om det här förutom allt jag läser på nätet och pratar om här, så man har en del att lära! det enda jag vet nu är att jag ska kämpa för att få hjälp att sätta igång ÄL, blir så sur när dom nekar än fast dom kan!!
Jag väger ungeför 114 kilo, gick upp närmare 30 när jag tog ur min p-stav, så det känns förjävligt.
dom vill att man väger 100 för att de ska hjälpa en, så det äär ju jättebra för dig! :)
Hur är allt för dig nu då? vart i vägen till bebis står du? ska du börjar med prego?
kram
Läste på mitt landstings hemsida och jag får inte hjälp om jag har ett bmi för 30. Måste ner minst 15 kg till alltså. Goodbye till hjälpen känner jag. Just nu rådeppat och ledsen. Men ska avvakta med de värsta farhågorna tills min gynekolog ringer om provsvaren och jag kan fråga ur henne allt som jag nu lärt mig.
Vägen mot bebis står still.... Fick ju veta idag om hur läget ser ut. Jag har PCO, troligtvis PCOS med tanke på min oregelbundna och nästan obefintliga mens.... Kontaktade gyn på grund av den och för att jag blödde 16 dagar i sträck förr förra mensen. Läkaren gav mig tre alternativ när jag var där: p-piller (kan ej bli gravid som jag vill) gulkropphormon (heller inte att föredra om jag vill bli gravid snabbt enligt läkaren) och ansöka om utredning hos barnlöshetskliniken. De kräver alltså BMI på under 30 - alltså = inget alternativ för mig just nu... Helt sjukt att vi som behöver hjälp, på grund av vår sjukdom, ej kan få det! Jag läste att hälften av de som har PCOS är överviktiga. Hur tänker de egentligen? Hur ska vi nånsin kunna få barn?
LCHF funkar för mig, men går ganska sakta. Men får vara glad att det går neråt. Min läkare tyckte att LCHF nog var vägen för mig och tyckte jag skulle fortsätta leva så. Så jag får fortsätta...