Jennie1987 skrev 2011-09-27 19:35:32 följande:
Nej, du är verkligen inte ensam om detta! Många fler lider av pco än man kan tro.
Själv visste jag inte ens att pco fanns innan jag fick det själv, och då inser man hur stort det är. Hur många som verkligen drabbas, hur många som kämpar och som faktiskt lyckas! :)
Jag har också mycket att gå ner. Men är glad för varje litet steg i rätt riktning. Och eftersom min kropp verkar ha fattat nånting, och att jag faktiskt får mens, helt spontant, så blir jag lika lycklig varje gång! :)
Hoppas verkligen att du ska hjälp av den nya gynekologen! Du kan väl uppdatera oss om hur det har gått! :)
När jag kom till min privata läkare, så sa jag precis som det var; att jag blivit nekad hjälp med Pergotime osv. pga min vikt. Han tittade bara på mig och sa "Vad är det för konstiga läkare?".
Ska tillägga att den första läkaren som jag var hos, sa att jag inte kunde få Pergotime förens jag blivit 24 år! Detta var helt orimligt enligt min nuvarande läkare.. Han hade aldrig hört talas om någon "åldersgräns", är man över 18 år så har man rätt att välja detta själv, enligt honom.
Men sen sa han bara att jag självklart skulle få börja med Pergotime. Jag fick tre doser, men fick inte någon riktigt bra ägglossning. Så vi övergick till Puregon, men då blev jag hemskt överstimulerad, och fick läggas in på sjukhus.
Efter det vågade min läkare inte fortsätta med stimuleringen, så då bestämde jag mig för att satsa på LCHF och försöka mer själv.
Här i Jönköping så måste man bli 25 år innan man får hjälp via landstinget med IVF (som är mitt nästa steg).
Så då tänkte jag att det är lika bra att satsa själv under tiden och inte bara låta tiden gå.
Sen är ju antagligen mitt bmi för högt för att jag ska få genomgå IVF, så det är väl bara att fortsätta kämpa med vikten och hoppas att det går vägen.
Oj, vad långt det blev! Förlåt för det... ;)
Lycka till!
Tack för dina stöttande ord!!! :} det betyder mycket och känns skönt att veta att andra faktiskt har fått hjälp. Hur mycket vägde du? om jag får fråga.. vilken landsting tillhör du?
hon jag var hos idag gjorde en undersökning men avfärdade mig helt, enligt henne så var det inte ens hennes plats som " vanlig gyn" att hjälpa kvinnor att bli gravida.... jag vet inte vad det är för jävla nötter jag träffar alltså :/ sjukt otrevlig var hon också, jättekul att ha henne mellan mina ben. idiotas!
Hon gav mig dock en remiss så jag ska få komma tillbaka den 13:e okt för att ta ett blodprov ( s-pregostron blabla) för att se om jag har ägglossning av huvudtaget. men kändes skit ändå och har grinat hela dagen.
Nu har jag alla mina förhoppning till den privata kliniken den 18:e, annars köper jag pregotime på nätet! det borde ju gå att bara ringa in och boka en tid för vul och undersöka äggblåsorna på dag 10? vad tror du?
Önskar dig lycka till med! Jag äter också lchf och det är kanon! synd bara att min kropp vägrar gå ner något i vikt i den takt jag vill.