Inlägg från: chevrolet |Visa alla inlägg
  • chevrolet

Flera med PCO & nekad pregotime pga övervikt?! :(

Jennie1987 skrev 2011-09-28 17:13:10 följande:
    Jag vägde nog 95 kilo när jag började med Pergotime, det var i april 2010. Jag bor utanför Jönköping, så där håller jag till ;)
    Nej men usch vad jobbigt att du hamnar hos såna nötter! Men jag kan trösta dig med att jag också gjorde det. Vet inte hur många gynekolger jag besökte utan framgång innan jag träffade min nuvarande läkare, och han tog mig på allvar direkt! Sen att jag inte lyckats ändå med graviditet, men jag har ialla fall fått hjälp och behandlingar.
    Hoppas att du får träffa någon vettig människa i oktober nu då! Förstår att det är hemskt jobbigt, och det är det, innan man hittat någon som verkligen lyssnar.

Jag själv är lite av en fegis när det kommer till att handla Pergo på nätet, jag har aldrig gjort det. Och just när man har Pco så är ju risken för överstimulering så överhängande (been there!!!) så min läkare var jättenoga med täta kontroller med VUL och blodprov.
    Så jag vågar dessvärre inte råda dig i detta. Eftersom jag vet hur hemskt det är att behöva bli överstimulerad, nu blev jag det av Puregon (sprutor) iofs. Men eftersom vi har så otroligt mycket äggblåsor som bara väntar på att mogna så är ju risken rätt stor.

Vad synd att lchf inte gett dig de resultat du önskat dig! Men mitt råd är bara att ha is i magen och ta det lugnt så kommer nog viktminskning igång, så var det ialla fall för mig :)

Det är snart vår tur! Det måste det vara! :)
    hejsan. jag har också pcos och bor utanför jönköping. undrar lite på vilken gyn du går på?? något du kanske kan rekomendera?? vill starkt också få nån bra hjälp tillslut som kanske fungerar=) gick på gyn i jönköping men tyckte inte att han var bra.så jag bytte som inte heller är så bra men bättre än förra =) snälla skriv vad kliniken heter så fort du kan=)

MVH/ Fia
Svar på tråden Flera med PCO & nekad pregotime pga övervikt?! :(