• Husis

Andedräkten luktar.... bajs?!

Om du har mycket segt slem i halsen, ta en kur med slemlösande (Bisolvon) i några dagar, samtidigt med mycket vätska.

Om man har någon form av bråck/fickor i halsen, så kan det bli lite infekterat eller ruttet där. Drick mycket och använd SB12.

Tungskrapa är kanon, om man får beläggning på tungan. Där sitter mer  föroreningar än man kan tro!

Eltandborste gör bättre rent än vanlig tandborste.

Vår familjs samlade erfarenheter.    

• Husis

Operation av halsmandlarna är helt okej.
    Men man får hålla sig till glass och kalla saker ett par dagar efter. 

• Husis
    slinkywookie skrev 2011-11-11 10:54:42 följande:
    Jag var out of order i 4 veckor, fick springa pa akuten i omganger da jag stortblodde ur halsen, hade sa ont i halsen sa oronen varkte, kunde absolut inte rora pa kaken alls pa grund av smarta sa munnen blev helt torr och andningen kandes tung... Satt upp och sov dom veckorna! Trodde det skulle bara vara kaka glass ett par dagar sa gjorde opet precis innan semestern. Tji fick jag for det, ingen semester blev det for min del :P

Fick bedovande gel med smaken korsbar som jag skulle svalja ner... Svalja var uteslutet pa gurnd av smarta sa fick lata elandet langsamt rinna ner i halsen... Segt, tjock artificiel korsbarssorja. Fy sa ackligt det var, fixade inte mer an nagon enstaka gang.

Men i efterhand ar jag glad att det ar gjort... Och manga verkar verkligen bara ha "nagra dagar av kall mat" och sa ar det klart :)
    Självklart gör det svinont. Jag fick störtblödning på jobbet efter två veckor.

Men jämfört med att ha åtta halsflusser på ett halvår, så var det en lättnad!
  • Husis

Att gurgla munnen med antibakteriellt, tar inte särskilt långt ner i halsen, tyvärr. Man stänger ju till mot halsmandlarna när man gurglar. Det måste vara något som man sväljer också, så det passerar mandlarna på vägen ner.

Om det är slem och annat som fastnar och blir stenar, så är det bättre att köra slemlösande ett tag, så det sega lösas upp.

Men jag skulle absolut se till att en halsläkare fick kolla ner i halsen och kunde konstatera orsaken. Har man massor av illaluktande saker som fastnar i mandlarna, så kan det vara värt en operation. 

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!