• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

fucktard skrev 2011-11-09 12:26:49 följande:
    Men TS, säger han att det luktar bokstavligt talat bajs, eller luktar det bara riktigt illa?

Min sambo har tonsillstenar, och det luktar fruktansvärt, ibland även när de inte är där utan när han nyligen har tagit bort dem. Vårdcentralen säger att man ska peta bort dem om det går (inte med tops, det kan släppa lite fibrer och då hamnar de där ist) och skölja med något antibakteriellt. Sambon använder corsodyl i perioder, man får tydligen inte använda det konstant. Då tycker jag att det inte luktar lika illa. Har du provat det?
    Han säger att det luktar bajs riktigt vidrigt eftersom det handlar om munnen liksom...

Jag brukar vika undan nån flik som är bak i svalget med tops, för att komma åt "kratrarna" där stenarna är. Men jag tar själva stenen med pincett. Dom brukar inte vara särskilt stora, typ nån millimeter bara. Knappt det ibland.

Sköljer han munnen med corsodyl eller gurglar? 
  • Anonym

Jag ska köpa SB12 och prova! 

• Anonym
    Prinsessans mamma skrev 2011-11-09 16:18:31 följande:
    med en dåres envishet hävdar jag att sånt inte luktar bajs. Mera väldigt fränt, beskt eller ruttet. Men vad vet jag hur din sambos bajs luktar som han väl jämför med
    Hahahahh Tomte
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-09 10:36:00 följande:
    Ska köra en kur Bisolvon, har det hemma
    slinkywookie skrev 2011-11-09 09:14:18 följande:
    Jag haft sana dar stenar som du namnde, tog bort dom konstant men fick sedan mina tonsiller bortopererade (i vuxen alder, pga konstant halsont) och efter op sa lakaren att jag hade stora fickor av sana langre ner i halsen... Inte undra pa man lukta skunk.

Nagot sant?
    Jag har inte så värst mycket halsont. Lite på morgonen ibland men inte så det stör sååå mycket. De stenar jag tar bort är ganska små. Men jag har ganska många "gropar" bak i halsen som jag får kolla igenom. Låter ju förfärligt om det skulle finnas fler längre ner men visst kan det väl vara så. Brukar försöka andas upp luft "från halsen", svårt att förklara.. o då kan jag ibland känna lite dålig andedräkt, men annars känner jag aldrig det själv.Jag äter inte så värst mycket mjölkprodukter. Dricker typ aldrig ren mjölk. Sällan kaffe, max en gång i veckan och då är det mjölk i. Äter inte så mycket smörgåsar med ost och smör.

Men fy så jobbigt det låter när det blir så med arbetskamrater och sambon har DU provat SB12? Munskölj eller tabletter...
    Blir nyfiken på varför du inte vill operera bort dom? Det var min första tanke ocskå, att jag inte vill, när jag läste inlägget ovanför ditt..
    För mig måste jag ta bort mjölken även när jag dricker kaffe. Jag får även dålig andedräkt av vissa smör och mjuka ostar. Lätta fungerar dock. Jag har provat SB12 och det hjälper bara om den dåliga andedräkten kommer från tungan, men inte mot det andra.

Jag tycker att operationen verkar vara fruktansvärd, usch! Det är väl det enda skälet till varför jag inte vill.
  • Anonym
    Prinsessans mamma skrev 2011-11-11 12:13:28 följande:

TS har ju faktiskt bara fått svar på del av fråga. FRÄMST ur munnen står det. TS: vart mer luktar du bajs ifrån? (förutom det uppenbara?) 

Hahaha har jag skrivit så? Tomte *kollar*

Hahhaha det har jag ju! vad roligt! Nä det är nog bara munnen han nämnt iaf hahahah 
  • Anonym
    Anonym (Ninna) skrev 2011-11-11 20:51:47 följande:
    Men snälla människa, ta tag i detta nu och operera dig!

Precis detta var på TV i programmet "our embarrassing bodies" för nån månad sen, en kvinna som hade tonsillstenar och stank ur munnen. En enkel operation och problemet var borta för alltid.

För min del var det bihålorna som behövde fixas för jag blev sjuk jämt, och den open är nåt av det bästa jag gjort i livet.
    Det är ju inte säkert att det beror på det. Inte bara iallafall. Som sagt, jag känner ingen lukt alls själv. Smakar inte konstigt i munnen heller. Alla människor kan väl ha tonsillstenar? Utan att det är nåt konstigt?

"Enkel operation" var väl att ta i, om man läser det som står här ovan! 
  • Anonym

Pga just detta opererade jag bort mina mandlar för snart 3 år sen. Mycket bättre sen dess.
    Bilden är på mn nyopererade hals.
  • Anonym

Anonym #53: Fy så läskigt!! Det ser ju ut som mögel ser riktigt hår och "skorpigt ut". Aj aj!

• Anonym

Antar du menade #51
    jo, det var aj aj aj. Det är ju skorpor uppblötta av saliv. Men helt klart värt det. Citodon och sjukskrivning i 3 veckor.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-11 21:53:12 följande:
    Antar du menade #51
    jo, det var aj aj aj. Det är ju skorpor uppblötta av saliv. Men helt klart värt det. Citodon och sjukskrivning i 3 veckor.
    Hehe ja jo, menade 53.. slant iväg lite långt med fingret.

Uuh, hur fick du ner citodon i den halsen?! Jag kan inte vara sjukskriven 3 veckor är timanställd, var sjutton ska jag få pengar ifrån 
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!