Andedräkten luktar.... bajs?!
Men jämfört med att ha åtta halsflusser på ett halvår, så var det en lättnad!
Nu har jag kikat lite i munnen... trevligt värre.
På högra sidan så är det inte så mycket halsbandel som syns (jämfört med vad jag sett på bilder och youtube iaf). Det är mer massa "kratrar". På vänstra sidan är det med en halsmandel á la http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/Halsfluss/l_halsfluss.gif fast inte rött och de ser inte onormalt ut. Tror jag.
Jag hittade en tonsillsten i den nu! Har bara haft bakom halsmandeln förut, längre bak alltså. Men mest på högra sidan. Så det petade jag ur, tog sin lilla tid och många kväljningar.
O så tungan. Allra allra längst bak, innan tungan går ner i halsen, så är det som stora "blåsor". Har ni också så? Och en vitaktig beläggning. Hur ska jag få bort det? Det är ju såpass långt bak, jag kräks om jag är där med nåt
Min man luktar också, men han har konstaterade fickor i halsen...
Vad kan man göra åt tonsillstenar, förutom att plocka dom? Kan man förebygga? Är det Corsodyl som gäller då? Om man inte vill operera bort halsmandlarna dvs.
Tungskrapa ska jag införskaffa!
Jag kan få dålig andedräkt och munsvamp, torsk!, precis som nyfödda får ibland och bli alldeles öm på tungan från det vita som börjar växa. Jag är annars en frisk och söt tjej om man får säga så, det passar verkligen inte in. Gick runt i 1.5 år med denna svamp och ville inte pussa min pojkvän, vårat samliv tog det hårt. Hade stora sår på insidan av läpparna från svampen.
Visade sig att det var mina visdomständer. Jag gick till tandläkarn av en helt annan anledning och han pushade mig till att komma tillbaka på en rengöring. Han verkligen tryckte på och tvingade mig nästan. Så försvann allt. Han berättade att visdomständer som är på väg upp eller är uppe är väldigt svårt att hålla rena själv, i stort sett omöjligt. Det växer sånna hemskheter där som ställer till det för en.
Så nu går jag och får tandrengöring regelbundet. Jag vet inte vad jag luktar ur munnen när det här är igång men något vet jag att jag luktar. Att jag sen fått stressmage och har mycket magsyra gör det inte bättre men ge inte upp TS, det är bara att gå till botten med det, RPOVA ALLT.