nan vs semper
omröstningen gäller endast de som gett/ger ersättning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-15 08:48
glömde frågan
vilken ersättning var bäst?
följdfråga: varför?
omröstningen gäller endast de som gett/ger ersättning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-15 08:48
glömde frågan
vilken ersättning var bäst?
följdfråga: varför?
Vanlig babysemp fick han magknip av, babysemp lemolac kräktes han (ännu mer) av. Nu ger vi Nan HA och det funkar bra. Ibland ger vi Nan2 på tetra och den får han inte magknip av.
Okej, det låter som om du beskriver min sits just nu. Vi har också Semp 1, men ska byta nu emot NAN eftersom jag hört så många som fått problem med magknip av Baby Semp.
Babysemp funkade bäst för oss. Köpte vanligt och kompletterade med semperdroppar!
Vi provade ingenting annat än BabySemp. Hade inga som helst problem med det.
Vi introducerade i tre dagar ungefär. Började med att ge Nan var tredje måltid, alltså två gånger, och gav då det det första målet den dagen för att se om han reagerade på det. Nästa dag gav vi varannan måltid och tredje dagen gav vi var tredje babysemp. Jag vet inte om man egentligen måste göra så, man kan säkert byta tvärt också, men eftersom han har haft så mycket magproblem ville vi inte chocka hans lilla kropp.
Nan fungerade bättre för våran tjej.
När vi sen började med välling /gröt var det tvärt om Semper fungerade toppen för magen men inte Nestle.
Har bara gett våra barn NAN och den har vi varit nöjd med.
Här funkar oxå Semper bäst. BabySemp vanliga!
Mina har kräkts av nan men gillar semp. Sen har de snyggare paket också.
Mer problem med magen av Semper så vi körde NAN.
jag körde på semper till min tjej. Hon hade inga magproblem men jag hade NAN-problem. Semper tror jag är svenskt och för att jag har ngt emot Nestle.
Till min gosse hade jag inte så mkt att välja på första sjukhuset vi låg på körde med semper, inga problem andra körde med NAN inga problem där heller, men ibland får man inte välja
Vår dotter spydde massor och fick luft i magen av NAN1, då bytte vi till Babysemp1 och alla problem försvann!
För mitt barn är det ingen skillnad. Däremot störde jag mig mycket på att pulvret fastnade så lätt överallt när det var Semper, men även Nans pulver som är allergivänlig fastnar överallt. Så jag använder enbart Nan pulverform (inte den allergivänliga) för att slippa få problem med pulvret, men den flytande bryr jag mig inte om ifall det är Nan eller Semper. Och mitt barn äter alla sorter!