• Skruttelito

Jag ångrar mina barn

TS det låter som att du har det skitjobbigt rent ut sagt. Som någon skrev ovan, finns det möjlighet att stora barnet kan börja förskolan lite tidigare? Ni kanske har möjlighet att få dispens, vad vet jag. Får du nån hjälp med dina problem som du beskriver i ts?

• Skruttelito
    Anonym skrev 2011-09-15 10:12:35 följande:
    Hur får man in tidigare på förskola då? Här i vår kommun är det 6 månaders kötid så det är nog kört...

Mina föräldrar hjälper oss mycket med den stora, han sover där minst en gång i månaden och vi är där en eller två gånger i veckan på dagtid då min mamma jobbar halvtid oregelbundet så hon är hemma mycket.   
    Förlåt, jag missade ditt tidigare inlägg om att du skulle få kontakt med psykolog via BVC. Vad bra! Angående förskolan så kolla på din kommuns hemsida. Det brukar stå under förtur och köregler eller liknande. Har barnet fått en plats så tror jag att det är rektorn/enhetschefen för den förskolan du ska kontakta. Har barnet inte fått en plats så prata med placeringsassistent/placeringsenhet. Du kan behöva ett intyg kanske från psykologen eller BVC.
  • Skruttelito
    Anonym skrev 2011-09-15 10:54:46 följande:
    Han har alltid varit enormt blyg. På öppna förskolan har han suttit i mitt knä ända fram tills nu.... Så det är tillråga på allt sjukt otacksamt att hitta på nåt med honom eftersom han inget vågar. Det har dock släppt nu, antar att det var det goda som kommit ur trotsen ...  
    Det kanske skulle gå bättre på förskolan då han träffar samma personal och barn varje dag Men som sagt, kontakta din kommun. Jag tror inte alls att det är omöjligt för er att få förtur.
  • Skruttelito
    Anonym skrev 2011-09-16 06:49:05 följande:
    Men kära nån vilken lång tråd det blev! Jag kan ju inte riktigt svara på alla enskilda inlägg men jag ska sammanfatta litegrann, och uppdatera i TS...

Jag älskar mina barn till månen och tillbaka! Jag skulle göra precis vad som helst för dom, och självklart ångrar jag dom INTE! 
    Jag har fått en tid hos en psykolog via BVC. Ang dagisplats tar jag det därifrån, efter vad psykologen säger.

Ska försöka ta mig i kragen och gå till läkare för medicinering. 
    Försöker prata med min man men jag når inte fram överhuvudtaget.... Han blir bara arg och provocerad när jag säger att jag är trött.

Idag ska vi åka till min mamma, och spendera dagen där. Sedan åker jag och lillan hem och sonen stannar över natten. Skönt att få lngta lite efter honom!             
    Jag tror inte riktigt att man förstår hur otroligt tufft det kan vara att själv ta hand om barnen under dagarna om man inte är den som är hemma. Även om din man är närvarande efter jobbet och på nätterna (vet inte hur er uppdelning ser ut på natten) så får han komma ifrån under dagen. Och det gör otroligt mycket! Din man kan säkert känna att han drar det tunga lasset som både jobbar och sen umgås med barnen efter jobbet (mitt antagande). Jag tvivlar inte på att han också känner sig trött. Men som sagt, han får komma ifrån. 

Jag tycker att det är starkt av dig att berätta hur du mår och att ta tag i det. Det är många gånger skittufft att vara förälder, även om man är hälsan själv. 

Ta hand om dig!
  • Skruttelito
    Anonym skrev 2011-09-27 08:29:31 följande:
    Ja det rör lite på sig iallafall! Idag ringde jag till barnomsorgsadministationen och sa helt enkelt som det var. Hon funderade länge, frågade lite försiktigt vad som hade hänt osv. Antar att hon tänkte om det hade hänt en olycka eller så.

Iallafall, hon skulle prata med den berörda rektorn och så skulle jag återkomma efter jag varit hos psykolgen imorgon. Jag sa läkartid men det finns dropin hos min VC, får rusa dit efter psykologtiden och prata med en doktor också. Antar att det behövs ivilket fall.

Jag återkommer...      
    Skönt att det händer nåt. Jag håller tummarna för att det löser sig med barnomsorgen. Det är ett bra steg i rätt riktning. Lycka till!
  • Skruttelito

Grattis till förskoleplatsen! Skönt att det ordnade sig med den biten. Hoppas också att du snabbt får tid till öppenpsyk.

Du gör det bra! Kämpa på!

Svar på tråden Jag ångrar mina barn